Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#1507619
Det är nästan ett års väntetid på en XC60, så det blir en MY24. Kanske sista årsmodellen innan en efterföljare? Hur som helst, har någon beställt en och fått veta något om vad som blir nytt på MY24?
Användarvisningsbild
av Jorglund
#1514654
Jag beställde min den 5 september så jag hoppas att jag får en 2024 med den nya laddaren och att de värsta buggarna i bilen är bortrensade ;-)
av Lockis
#1514715
Jorglund skrev: fre 07 okt 2022, 08:44 Jag beställde min den 5 september så jag hoppas att jag får en 2024 med den nya laddaren och att de värsta buggarna i bilen är bortrensade ;-)
Du vet väl om du beställde en My24 eller MY23? 😉
Användarvisningsbild
av bem
#1514783
Lockis skrev: fre 07 okt 2022, 20:04
Jorglund skrev: fre 07 okt 2022, 08:44 Jag beställde min den 5 september så jag hoppas att jag får en 2024 med den nya laddaren och att de värsta buggarna i bilen är bortrensade ;-)
Du vet väl om du beställde en My24 eller MY23? 😉
Som du säkert vet så kan man som beställare av en bil inte veta helt säkert vilken årsmodell man får, om det av en eller annan anledning är lite oklara leveransdatum mot vad som är normalt. Det är ju bara läsa här i forumet när folk beställt bil och när de faktiskt fick den levererad, och hur många gånger leveransdatum ändrats. Jag vet av egen erfarenhet. Jag beställde en MY21 men fick en MY22. Det var helt säkert jag skulle få en MY21 men så kom nåt emellan som väl sen dess plågat produktion av bilar mer eller mindre. Det har varit väldigt svajiga leveranstider på nya Volvo under rätt lång tid. Och man kanske fortfarande inte kan veta säkert om man får den årsmodell man beställt eller en nyare årsmodell? Det beror ju på om produktionsstart för ny årsmodell hinner passeras innan ens beställda bil blivit byggd.
När är de magiska datumen eller veckorna (i normala fall) när ny årsmodell (early resp. late) brukar börja tillverkas. Jag har läst det här på forumet men glömt.
av Lockis
#1514877
bem skrev: lör 08 okt 2022, 10:05
Lockis skrev: fre 07 okt 2022, 20:04
Jorglund skrev: fre 07 okt 2022, 08:44 Jag beställde min den 5 september så jag hoppas att jag får en 2024 med den nya laddaren och att de värsta buggarna i bilen är bortrensade ;-)
Du vet väl om du beställde en My24 eller MY23? 😉
Som du säkert vet så kan man som beställare av en bil inte veta helt säkert vilken årsmodell man får, om det av en eller annan anledning är lite oklara leveransdatum mot vad som är normalt. Det är ju bara läsa här i forumet när folk beställt bil och när de faktiskt fick den levererad, och hur många gånger leveransdatum ändrats. Jag vet av egen erfarenhet. Jag beställde en MY21 men fick en MY22. Det var helt säkert jag skulle få en MY21 men så kom nåt emellan som väl sen dess plågat produktion av bilar mer eller mindre. Det har varit väldigt svajiga leveranstider på nya Volvo under rätt lång tid. Och man kanske fortfarande inte kan veta säkert om man får den årsmodell man beställt eller en nyare årsmodell? Det beror ju på om produktionsstart för ny årsmodell hinner passeras innan ens beställda bil blivit byggd.
När är de magiska datumen eller veckorna (i normala fall) när ny årsmodell (early resp. late) brukar börja tillverkas. Jag har läst det här på forumet men glömt.
Absolut det vet jag.
Men jag vet också om att man börjat sälja My24. Så då får man reda på att det är vad man beställt.
Användarvisningsbild
av Jorglund
#1514879
Säljaren sålde en 2023 till mig men jag undrar om det blir det.
av pumpnasare
#1514884
Jag ha beställt ett antal 18 st Volvo under åren, men fått året efter
på några. Första vare 245 1980 det kom en med stora bakljusen mm.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]