Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Felix1801
#1507263
III skrev:
Felix1801 skrev: mån 01 aug 2022, 21:33
III skrev:Jag håller hastigheten och har solskyddet uppfällt.
Du kanske är en broms och gasare då hahahaha
Ännu enklare. Håller en jämn hastighet ofta med farthållare, sätter den fem eller tio över skyltad hastighet. Då gör bilen precis laglig fart eller fem över, inom ramen för att inte få böter. Mindre stress, lägre förbrukning, mindre slitage...
Härligt! Kämpa på med det :) Själv vill jag ha lite adrenalin i livet.
av III
#1507277
Felix1801 skrev: tis 02 aug 2022, 21:49
III skrev:
Felix1801 skrev: mån 01 aug 2022, 21:33

Du kanske är en broms och gasare då hahahaha
Ännu enklare. Håller en jämn hastighet ofta med farthållare, sätter den fem eller tio över skyltad hastighet. Då gör bilen precis laglig fart eller fem över, inom ramen för att inte få böter. Mindre stress, lägre förbrukning, mindre slitage...
Härligt! Kämpa på med det :) Själv vill jag ha lite adrenalin i livet.
Själv söker jag adrenalin utanför trafiken...
av Lockis
#1509726
Felix1801 skrev:Vad gör du då?
Jag gissar att han växte upp? och slutade leka på ställen där andra kan få sätta livet till för dina dumheter.
Vill du ha lite adrenalin i livet så varför inte prova på fallskärmshoppning. Risken att du skadar någon annan än dig själv är mycket mindre då.
av Felix1801
#1509743
Lockis skrev:
Felix1801 skrev:Vad gör du då?
Jag gissar att han växte upp? och slutade leka på ställen där andra kan få sätta livet till för dina dumheter.
Vill du ha lite adrenalin i livet så varför inte prova på fallskärmshoppning. Risken att du skadar någon annan än dig själv är mycket mindre då.
Hahahaha ja hur många kör inte typ 20 km/h för fort. Du kan väl köra på E4:an ett par mil och se hur många som vuxit upp. Då har du att göra om du ska få alla dom att växa upp. Lycka till :-)
av Malmstroem
#1509745
Jag kör en hel del på E4:an. Det är inte speciellt många som ligger på 20 km/h över korrekt mätt hastighet. Många ligger 5-10 km/h över, med det är få som kör 20 km/h över, och ännu färre som kör över 30 km/h för fort.

Jag hör numera till de som växt upp och kör mestadels lagligt. Adrenalinkickar kan jag få genom utförsåkning, mountainbike eller jakt. När vildsvinen börjar springa runt benen inne i något buskage så får jag betydligt högre puls än att köra 20 km/h för fort på E4:an.

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]