Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
#1506587
Sedan vi var på semester för ett par veckor sedan blir det olika användare av bilen vid start. Tidigare har det helt naturligt alltid blivit användare 1 som är jag och dit min nyckel(nyckel 1) är kopplad.

Det startade med att vi hade nyckel 2(den orangea) i bagageutrymmet när vi åkte iväg på semestern och då valde helt plötsligt bilen att välja gästanvändare när jag startade bilen. Nyckel 2 är inte kopplad till gäst utan till användare 2. Tidigare har bilen alltid valt min nyckel(användare 1) oavsett om nyckel 2 är med. Vet inte om nyckel 2 har med detta att göra då gästanvändare inte är kopplad till den nyckeln.

Detta följdes upp med att den vid två av tre tillfällen, ungefär, valde gästanvändare under semesterresan även om nyckel 2 låg i semesterhuset. Sedan vi kom hem har nyckel 2 lagts i huset, där den brukar ligga. Nu har bilen startat med användare 2 några gånger fast att jag har med mig nyckel 1 som är kopplad till användare 1.

Vad är detta? Någon som varit med om detta hoppande mellan olika användare? Det är ganska irriterande då jag har olika inställningar på användare 1, 2 och gäst.
Användarvisningsbild
av Tjarven
#1507105
Har fått samma problem efter uppdatering av mjukvaran nyligen, tror det allafall. Har jag min nyckel så känner den inte av den utan blir kärringens inställningar. Får ändra manuellt lite då och då, rätt irriterande menas ibland fungerar det lite slumpmässigt.
av Primus
#1507182
Exakt, ibland funkar det och ibland inte. Mest irriterande, utöver själva felet, är att det inte går att ändar när man kör. Eller om det är över en viss hastighet.

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]