Moderator: Moderatorer
Micce1980 skrev:Kvalité är alltså olika för oss alla. Jag hade beställt en online och fixat någon lösning så om den lossnat haft något som höll den kvar och varit nöjd med det. På en bil minns jag att den satt med en som av buntband så om man behövde ta lossa den att den inte skulle komma bort eller lossnat av andra skäl. Aldrig varit med om något liknande alls med de tre olika Volvo ÅF jag haft att göra affärer med förvisso ändå, alltid tillmötesgående och har haft förnuftiga argument om de nekat mig någotDetta stämmer inte överens med den verklighet den anställda på Bilia delade med sig av, vilket är att dessa delar innebär en stor inkomstkälla för Volvo. Att jag dessutom tappar två av dessa delar bara dagar emellan på en helt ny bil talar inte för att kvalitén är den bästa. Jag ser ju med egna ögon att även den nya bogseringsluckan sitter dåligt. De varnade t om om att man bör vara försiktig när man tvättar bilen eftersom detta kan orsaka att luckan faller av. Blir till att limma fast skiten. Vilket skämt.
danniee1 skrev:De varnade t om om att man bör vara försiktig när man tvättar bilen eftersom detta kan orsaka att luckan faller avBlir en ond cirkel. Ett par tappar sina i tvätten. sen blir fler av med sina på andra ställen. Hett eftertraktade delar. Kostar en slant att byta ut också då den måste lackas.
I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]