Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1505210
Har någon av er som fick bilen bärgad till verkstad fått tillbaks bilen?
Min bärgades igår till VolvoBil Sörred. Snackade idag med verkstadscoachen och han hade ingen aning om hur de skulle lösa att få in uppdateringen. Det rimliga alternativet verkade vara att köra inn förra versionen igen.

Så jag undrar dels hur lång tid det tagit för folk att få tillbaks bilarna och dels om man fått nya mjukvaran installerad eller om de gått tillbaks till förra versionen.
#1505244
Igår dök möjlighet att installera mjukvaruversion 2.2 upp i stora centerdisplayen i min V90 T6 Recharge MY22. Jag kommer avbryta så länge det går, tills nyare version kommer som man ser funkar utan problem. Man vill ju inte riskera att bilen inte startar som jag läser folk råkar ut för efter installation av 2.2. Har man fått in 2.2 och har problem är väl det vettiga alternativet att Volvoverkstan laddar in föregående mjukvaruversion så man kommer på banan (vägen) igen. Eller få en hyrbil tills Volvo gjort buggrättning så verkstan kan ladda in den.
#1505254
Bem, eftersom du gnäller regelbundet om detta med mjukvaror, varför avaktiverar du inte funktionen för automatisk nedladdning av mjukvara och inväntar din årliga service för att kunna ladda ner mjukvara via verkstad. Det blir inte bättre för att du skriver dagligen på olika forumtrådar att du inte tänker installera mjukvaran...Din bil fungerar väl just nu?
#1505299
Patten68 skrev:Bem, eftersom du gnäller regelbundet om detta med mjukvaror, varför avaktiverar du inte funktionen för automatisk nedladdning av mjukvara och inväntar din årliga service för att kunna ladda ner mjukvara via verkstad. Det blir inte bättre för att du skriver dagligen på olika forumtrådar att du inte tänker installera mjukvaran...Din bil fungerar väl just nu?
:-D :-D bem är också tjatig om att i tråd efter tråd tjata om sin v60 late hyperhybrid. Dessutom i trådar som inte handlar om hans bilmodell, eller hans förra bil. Därför hoppar jag alla trådar om v90, men snart får jag hoppa alla trådar. :P
#1505300
Måste säga att jag är förvånad över tystnaden kring det här episka klavertrampet av Volvo. Både här på forumet och utanför.

För en månad sedan kunde folk inte låsa upp sina bilar, och nu brickar Volvo ett stort antal bilar mitt i semestern. Några kommentarer här och noll nyheter (iaf kan jag inte hitta några). För mig är det obegripligt att det inte blir ett jäkla liv.
Som kund är iaf mitt förtroende för både Volvo och deras kundvård helt i botten. Är så extremt besviken på hur de hanterat det här. Har förmånsbil via jobbet idag, som jag på riktigt funderar på att avsäga mig för att kunna välja en annan bil nästa gång.
#1505306
Massmedia måste få lite tips och och få till artiklar om Volvo,s mjukvaruproblem och det är gynnsamt för oss Volvokunder. När det blir en "massmedia-grej" så hamnar problemen på ledningsgruppsnivå och resurser kommer att tillsättas. Varumärket är viktigt för alla företag.
#1505314
magnik skrev: fre 15 jul 2022, 21:15 Har någon av er som fick bilen bärgad till verkstad fått tillbaks bilen?
Min bärgades igår till VolvoBil Sörred. Snackade idag med verkstadscoachen och han hade ingen aning om hur de skulle lösa att få in uppdateringen. Det rimliga alternativet verkade vara att köra inn förra versionen igen.

Så jag undrar dels hur lång tid det tagit för folk att få tillbaks bilarna och dels om man fått nya mjukvaran installerad eller om de gått tillbaks till förra versionen.
Jag har inte fått tillbaka bilen, bärgades i måndags kväll.
Pratade med min mekaniker igår och enligt honom har Volvo en fix som de trycker ut till bilarna remote från GBG. Men de lät som att de tar en bil i taget, kanske något manuellt de gör?
Så enligt honom så är det bara att vänta på att sin bil är näst på tur. Förhoppningen från honom var att min skulle bli fixad måndag/tisdag...
Bara en vecka utan bil pga dålig mjukvara :-(
#1505348
Patten68 skrev: lör 16 jul 2022, 11:38 Bem, eftersom du gnäller regelbundet om detta med mjukvaror, varför avaktiverar du inte funktionen för automatisk nedladdning av mjukvara och inväntar din årliga service för att kunna ladda ner mjukvara via verkstad. Det blir inte bättre för att du skriver dagligen på olika forumtrådar att du inte tänker installera mjukvaran...Din bil fungerar väl just nu?
OK, jag gnäller anser du. Helt OK, det har du all rätt att tycka. Men du glömmer varför jag i så fall gnäller.
Bra tips att inaktivera automatisk nedladdning av mjukvara, det är faktiskt en funktion som kan vara användbar, tyvärr.
Jag har beställt service så de får installera ny mjukvara då i så fall.
Sen kan jag tipsa dig om att du kan blockera mig så du inte behöver läsa vad jag skriver. På så sätt slipper du läsa ”gnället”.
Jag antar du har en Volvo med Google infotainment?
#1505350
EbbevonVolvo skrev: lör 16 jul 2022, 18:55
Patten68 skrev:Bem, eftersom du gnäller regelbundet om detta med mjukvaror, varför avaktiverar du inte funktionen för automatisk nedladdning av mjukvara och inväntar din årliga service för att kunna ladda ner mjukvara via verkstad. Det blir inte bättre för att du skriver dagligen på olika forumtrådar att du inte tänker installera mjukvaran...Din bil fungerar väl just nu?
:-D :-D bem är också tjatig om att i tråd efter tråd tjata om sin v60 late hyperhybrid. Dessutom i trådar som inte handlar om hans bilmodell, eller hans förra bil. Därför hoppar jag alla trådar om v90, men snart får jag hoppa alla trådar. :P
Jag har inte en V60 late.
Tjatig må vara hänt men man måste ju inte läsa inlägg här och du kan ju blockera personer du inte vill läsa inlägg av, låter som en användbar funktion kanske i ditt fall?
Jag antar du har en Volvo med Google infotainment? Det är det jag ”tjatar” om, tyvärr. Helst hade jag velat prisa det men verkligheten ser annorlunda ut och eftersom jag kommer från en bil och tidigare bilar där det aldrig varit nåt problem med mjukvaran är jag rätt förvånad över mjukvaran i min nuvarande Volvo. Den är inte en källa till att känna sig trygg med. Har du en Volvo med Google infotainment och den funkar bra och inga problem efter OTA uppgradering så måste Du vara nöjd, det skulle jag med vara.
Dock mitt tjat är baserat på vad som händer när jag brukar min Volvo. Ursäkta om det upplevs som tjat.
Nog om ”tjat”. :-)

Längesedan man skrev här... Plockade ut[…]

Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Har du certifikat så vet jag att Volmat s&au[…]