Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1505072
HeavyMetal skrev:Dom borde ju kunnat erbjuda trådlöst Carplay tycker man? :-(
Det går inte med dagens hårdvara, och kraven från Apple med avseende på kommunikationshastighet, enligt "vanligtvis välunderättad källa"...

/Thomas
#1505080
Jag fick notis om OTA i måndags och körde igång den. 1 timme senare så fick jag meddelande i Volvo Appen på telefon att uppdateringen hade misslyckats och att den behövde slutföras på verkstan.
Efter det så startade inte heller min bil och blev bärgad till verkstan där den är kvar fortfarande.
#1505118
Pellix skrev:Känns verkligen inte som att jag ska chansa att uppdatera till 2.2 nu…ska ta mig iväg på husvagnssemester på söndag ;)
Fick min bil hämtat för ett par timmar sedan, pga misslyckad uppdatering och att bilen sedan inte går att starta. Bärgaren som kom via volvo assistans hade kört runt i GBG hela dagen och hämtat upp bilar och kört till Volvo-verkstäder - alla pga uppdateringen... Så det är nog bäst att inte uppdatera, om du tänkt använda bilen... :-D
#1505149
Uppdaterade min V90 B4 MY22 late igår. Det gick på 30min och allt verkar fungera inklusive Carplay. Men det tog ett par minuter innan jag lyckades få bort informationsrutan om aktiverad airbag på passagerarsidan som fyllde upp hela förardisplayen....
#1505169
Jag skulle avvakta med uppdateringen om det är semester åka inom en snar framtid.
Jag har en XC60 T8 Recharge. Vet inte om det slår olika mot versionerna, men mekanikern jag pratade med igår nämnde att problemet låg i en controller för högspänningen i bilen.
Han pratade om ny mjukvara för att lösa problemet, så känns lite osäkert hur lång tid det tar.
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.