Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1504975
Tjarven skrev:Ja undrar hur försäkringsbolaget ställer sig vid olycka? Trots allt betalar man väl en högre premie med polstaropti. Eller hur är det tro?
Borde finnas en riska att bolaget ställer sig på tvären och minskar ersättningen.
Bara en tanke att de borde vara rimligt i fallet.

Sen trodde jag att det gjordes en regbesiktning i samband med optimeringen, borde faktiskt ingå kan man tycka.
Premien ändras inte. Reg Besiktning är obligatoriskt efter optimering, men det är upp till dig som ägare av bil att boka/genomföra.

Vad som är galet är att auktoriserade volvo ÅF säljer Polestar optimerade bilar som INTE är reg besiktigade...
#1504979
Micce1980 skrev: ons 13 jul 2022, 09:39 @Tjarven, Visste ej man kunde göra så på de nya maskinerna, hur visar det sig då hos Transportstyrelsen? Båda KW eller den höga?

På min kan jag ju säkrast veta om den är registreringsbesiktigad så jag kan se det hos Transportstyrelsen. Visst kan man provköra men har man ej kört med och utan så, samt att det blir allt mer populärt att beställa bilen hemkörd.
Bilen får de nya hk i transportstyrelsen, mitt fall 326hk iställer för 310.
Tror du skrev i fel forum om du har en gammal häck till volvo. Därför trodde jag du kunde se i din sensus optimeringen :D
XC60 (18-), V60(19-), S60 (20-)
#1505022
LazerHawke skrev:Efter polestar ligger den inne över hela i alla körlägen dvs bilen blir helt annan att köra oavsett körläge att dynamiskt ersätts med polestar i sensus displayen
Gör den väl ändå inte?
Eco och normal är väl opåverkad (original) av trimmet och endast optimeringen ligger i polestar fliken eller vad menar du nu? Är det gamla häckar vi talar om igen? Utgår från att de är nyare kärror eftersom vi skriver forumindex....
XC60 (18-), V60(19-), S60 (20-)
#1505027
Tjarven skrev:
LazerHawke skrev:Efter polestar ligger den inne över hela i alla körlägen dvs bilen blir helt annan att köra oavsett körläge att dynamiskt ersätts med polestar i sensus displayen
Gör den väl ändå inte?
Eco och normal är väl opåverkad (original) av trimmet och endast optimeringen ligger i polestar fliken eller vad menar du nu? Är det gamla häckar vi talar om igen? Utgår från att de är nyare kärror eftersom vi skriver forumindex....
XC60 (18-), V60(19-), S60 (20-)
I min gamla XC60-18 som jag Polestaroptimerade, så var det absolut skillnad i "vanliga" läget också.
#1505038
Kingcool skrev: ons 13 jul 2022, 19:53
Tjarven skrev:
LazerHawke skrev:Efter polestar ligger den inne över hela i alla körlägen dvs bilen blir helt annan att köra oavsett körläge att dynamiskt ersätts med polestar i sensus displayen
Gör den väl ändå inte?
Eco och normal är väl opåverkad (original) av trimmet och endast optimeringen ligger i polestar fliken eller vad menar du nu? Är det gamla häckar vi talar om igen? Utgår från att de är nyare kärror eftersom vi skriver forumindex....
XC60 (18-), V60(19-), S60 (20-)
I min gamla XC60-18 som jag Polestaroptimerade, så var det absolut skillnad i "vanliga" läget också.
Tror mer på inbillning tyvärr för det ska det inte vara, säger sig lite självt att de inte kladdar i orginalmappnigen då förlorar man hela poängen.
#1505066
Kingcool skrev: ons 13 jul 2022, 19:53
Tjarven skrev: I min gamla XC60-18 som jag Polestaroptimerade, så var det absolut skillnad i "vanliga" läget också.
Tror mer på inbillning tyvärr för det ska det inte vara, säger sig lite självt att de inte kladdar i orginalmappnigen då förlorar man hela poängen.
Enligt Volvo appliceras Polestar-optimeringen, precis som på tidigare plattformer, utmed samtliga körlägen och inte endast på det mest dynamiska av dem; även om det är just där optimeringen märks av som mest.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]