Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1505078
Recharged skrev: tor 14 jul 2022, 07:35
Kingcool skrev: ons 13 jul 2022, 19:53
Tjarven skrev: I min gamla XC60-18 som jag Polestaroptimerade, så var det absolut skillnad i "vanliga" läget också.
Tror mer på inbillning tyvärr för det ska det inte vara, säger sig lite självt att de inte kladdar i orginalmappnigen då förlorar man hela poängen.
Enligt Volvo appliceras Polestar-optimeringen, precis som på tidigare plattformer, utmed samtliga körlägen och inte endast på det mest dynamiska av dem; även om det är just där optimeringen märks av som mest.
Ofan de låter ändå lite crazy men så kanske de är då.
#1505090
Tjarven skrev:
LazerHawke skrev:Efter polestar ligger den inne över hela i alla körlägen dvs bilen blir helt annan att köra oavsett körläge att dynamiskt ersätts med polestar i sensus displayen
Gör den väl ändå inte?
Eco och normal är väl opåverkad (original) av trimmet och endast optimeringen ligger i polestar fliken eller vad menar du nu? Är det gamla häckar vi talar om igen? Utgår från att de är nyare kärror eftersom vi skriver forumindex....
XC60 (18-), V60(19-), S60 (20-)
Jodå bilen blir mer körbar svarar bättre osv den blir som den borde vart från fabrik
#1505112
Tjarven skrev: tor 14 jul 2022, 09:54
Recharged skrev: Enligt Volvo appliceras Polestar-optimeringen, precis som på tidigare plattformer, utmed samtliga körlägen och inte endast på det mest dynamiska av dem; även om det är just där optimeringen märks av som mest.
Ofan de låter ändå lite crazy men så kanske de är då.
Ja, kanske. Har aldrig reflekterat över det då jag sedan den äldre plattformen kört Polestar-optimerade bilar där det dynamiska läget valdes via växelväljaren, som på många andra bilar. Inte heller där behövde man byta till det dynamiska körläget för få ”alla hästarna” (vilka ibland kunde vara ett 50-tal utöver de från fabrik), det hade varit löjligt.
#1505123
Tror bara optimeringen ligger på Polestar läget i min bil T6 -20. Märker en väldig skillnad på hur växellådan agerar och ljudet från motorn framförallt i polestarläget.
Kan inte tänka mig att extra hästar ligger på de övriga körlägena i min bil. Då undrar man varför finns de ens finns Polestar läge på bilen om de ligger på alla programmen?
Är ändå övertygad i mitt fall på min bil.
#1560688
Kan ju tillägga att jag blev varse när jag skulle regbesikta min bil i Södertälje (finns där eller Rosersberg) och åkte från Stockholm så behövde jag ett "optimeringsintyg" från utföraren. Synd bara att det var UM i Kista som gjort det och det ligger inte nästgårds från Södertälje. Det var bara att åka hem igen.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]