Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jabra
#1502739
Hej,
Jag har en v60 (2021) och jag har märkt att när jag kör digitalradion så händer det ganska ofta att volymen helt plötsligt ökar ganska mycket. Det sker ofta när jag kör in eller ut ur tunnlar. Är det någon annan som har liknande problem?
av III
#1502781
Så gör min med, samt att den är trög med att byta sändare på fm-bandet typ på när man åker längre sträckor? Finns det uppdateringar på radion? Klen tröst. Åker en del BMW som hyrbilar, de beter sig lika dant på dab-radio.
Användarvisningsbild
av bem
#1502792
Vad är det ni lyssnar på med DAB-radio? Lite nyfiken bara. Tror aldrig jag lyssnat på en DAB-kanal (åtminstone i en bil).
Min V90 har DAB har jag sett i handboken, men aldrig provat. Tror inte jag har nån app ens för det i bilen. Bor i Värmland så vet inte ens det går få in nån DAB-kanal där.
Är det bättre ljud i DAB-kanaler jämfört med FM? Eller varför lyssnar man på DAB (i Sverige)?
av HeavyMetal
#1502859
bem skrev: tis 21 jun 2022, 09:04 Vad är det ni lyssnar på med DAB-radio? Lite nyfiken bara. Tror aldrig jag lyssnat på en DAB-kanal (åtminstone i en bil).
Min V90 har DAB har jag sett i handboken, men aldrig provat. Tror inte jag har nån app ens för det i bilen. Bor i Värmland så vet inte ens det går få in nån DAB-kanal där.
Är det bättre ljud i DAB-kanaler jämfört med FM? Eller varför lyssnar man på DAB (i Sverige)?
DAB (digital radio) låter bättre än FM om du har bra täckning och bitrate på kanalen men varierar kraftigt om du inte bor i centrum i en större stad, så jag tycker DAB är värdelös för det mesta. Internet radio typ tunein är att föredra om du har en någorlunda surfpott.
av Molind
#1502880
bem skrev:Vad är det ni lyssnar på med DAB-radio? Lite nyfiken bara. Tror aldrig jag lyssnat på en DAB-kanal (åtminstone i en bil).
Min V90 har DAB har jag sett i handboken, men aldrig provat. Tror inte jag har nån app ens för det i bilen. Bor i Värmland så vet inte ens det går få in nån DAB-kanal där.
Är det bättre ljud i DAB-kanaler jämfört med FM? Eller varför lyssnar man på DAB (i Sverige)?
Jag lyssnar på NRJ, Power Hits och Mixmegapol Göteborg bla. Det är så mycket bättre ljud på DAB än det är på den vanliga radion.
av HeavyMetal
#1502892
Molind skrev: ons 22 jun 2022, 09:38
bem skrev:Vad är det ni lyssnar på med DAB-radio? Lite nyfiken bara. Tror aldrig jag lyssnat på en DAB-kanal (åtminstone i en bil).
Min V90 har DAB har jag sett i handboken, men aldrig provat. Tror inte jag har nån app ens för det i bilen. Bor i Värmland så vet inte ens det går få in nån DAB-kanal där.
Är det bättre ljud i DAB-kanaler jämfört med FM? Eller varför lyssnar man på DAB (i Sverige)?
Jag lyssnar på NRJ, Power Hits och Mixmegapol Göteborg bla. Det är så mycket bättre ljud på DAB än det är på den vanliga radion.
Du får ännu bättre ljud på dessa radiokanaler om du tex kör dom via tunein (internetradio) på högsta kvalite i inställningarna. :-)
Passar dessa fälgar

Ja bör passa, yttre fälgkanten hamnar do[…]

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]