Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hedda83
#1500169
Varför måste man hålla inne knappen i kupén typ 2-3 sek innan bakluckan öppnas? På min gamla V70 så var det typ bara o trycka till på knappen så öppnas den.

Tycker detta är sjukt irriterande men det kanske bara är mig det är fel på :-D
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1500175
Hedda83 skrev: tis 24 maj 2022, 07:26 Varför måste man hålla inne knappen i kupén typ 2-3 sek innan bakluckan öppnas? På min gamla V70 så var det typ bara o trycka till på knappen så öppnas den.

Tycker detta är sjukt irriterande men det kanske bara är mig det är fel på :-D
Trycker du snabbt på den låser du upp bagageluckan om bilen är låst.
av Hedda83
#1500176
AndreasThn skrev:
Hedda83 skrev: tis 24 maj 2022, 07:26 Varför måste man hålla inne knappen i kupén typ 2-3 sek innan bakluckan öppnas? På min gamla V70 så var det typ bara o trycka till på knappen så öppnas den.

Tycker detta är sjukt irriterande men det kanske bara är mig det är fel på :-D
Trycker du snabbt på den låser du upp bagageluckan om bilen är låst.
På fjärrkontrollen menar du nu va? det är inte det som jag stör mig på ;-)
Oftast när du ska öppna bagagen på fjärren gör du ju det en stund innan du kommer fram till bilen
När man ska kliva ur bilen och ska ta ur nått ur bagaget så ska man behöva sitta o hålla den där förbannade knappen intryckt i flera sekunder sån stör mig :sick: :-D
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1500177
Hedda83 skrev: tis 24 maj 2022, 08:22 På fjärrkontrollen menar du nu va? det är inte det som jag stör mig på ;-)
Oftast när du ska öppna bagagen på fjärren gör du ju det en stund innan du kommer fram till bilen
När man ska kliva ur bilen och ska ta ur nått ur bagaget så ska man behöva sitta o hålla den där förbannade knappen intryckt i flera sekunder sån stör mig :sick: :-D
Nopp jag menar knappen i coupen.
av pergrein
#1500178
Jag stör mig också lite på det. Tror inte det är någon risk att komma åt den ofrivilligt. Sen skulle d ju gå att programmera att den inte fungerar när bilen rullar, men det kanske redan finns? Är ju bara hjulet för att justera belysningen där och den rör då inte jag ofta så är man där och petar så är det för att öppna bakluckan. Hade varit bättre med dubbeltryck tycker jag om man ska välja någon säkrare metod.

Mvh
Per
av Malmstroem
#1500179
Med hög sannolikhet är det säkerhetsaspekten som gör att du har en fördröjning innan luckan öppnas.

Jag tycker det är bra tänkt. Även om bilen står still tycker jag att det är bra om luckan inte går upp bara du snuddar knappen. Min personliga åsikt är att i det här fallet passar det bättre med fördröjning än med dubbeltryck.
av Malmstroem
#1500183
Du har nog rätt att inte så många som blivit skadade av bakluckor som går upp. Jag är mer oroad för att min baklucka slår i någonting och blir skadad. ;-)

Om någon inte har en aning om hur bakluckan ska öppnas så är en vanlig enkel tryckning på knappen lättast att lista ut. Efter det kommer en lång tryckning. Den som trycker tror då oftast att de tryckt för löst, och trycker lite hårdare -- och behåller trycket på knappen. När luckan väl öppnas förstår de flesta att det är en fördröjning på knappen.

För någon som inte är van brukar dubbeltryckning dyka upp när du börjar bli desperat. :-D

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]