Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1499027
Efter ca 1 mils helt normal körning börjar Vindrutetorkarna fram och bak helt plötsligt köra på full hastighet :-o samtidigt som felmeddelande om ”service för vindrutetorkare erfordras” :-
Stängde av dem genom att flytta spaken upp o ner…meddelandet försvann direkt.
Solsken och ren ruta så det var ingen regnsensor eller liknande, men vad? Gremlins i ngn styrbox? Någon uppdatering som borde göras? Någon som varit med om liknande???
#1499076
Har det aldrig hänt tidigare så kör vidare tills det ev. händer igen. Ordspråket säger en gång är ingen gång två gånger är...
en vana. Tre gånger en... ovana?
Kanske det går hitta en felkod med hjälp av VIDA felsökningsprogram. Men får du bara stopp på det hela om det händer när det inte regnar så är det väl ingen fara å färde men det kan ju tänka sig det är ett tecken att nåt inte står rätt till med torkarsystemet. Värre om de inte går igång när det regnar. Om det går starta om infotainmentsystemet i din bil så kanske du bör göra det en gång, en del konstigheter kan bli bättre/försvinna då, är ett känt faktum. Jag har Google infotainment i min V90 och vet hur man startar om det, men inte hur och om det går på Sensus infotainment.
Bältesvarnare

Är väl bara att jorda kabeln som g&ari[…]

Startproblem varm motor S70

Jag är ingen expert alls men jag har för[…]

Försvinner "partikelfilter felaktig sig[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]