Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1498773
Det är ju en ganska stor skillnad mellan en 2017 med den äldre karossen och tex en 2018 med den nya karossen prismässigt. Är det ändå värt att köpa den nyare karossen då den kommer stå sig mycket bättre värdemässigt i framtiden eller vad tror ni? Andra fördelar att gå på den dyrare men ändå nyare?
#1498799
Min personliga tagning på V60: Det som var roligt med den förra karossen var ju att det fanns 5 och 6-cylindriga motorer. I allt annat är den nya att föredra. Snyggare, rymligare, säkrare och bekvämare och inte minst en mycket trevligare interiör.
Jag tror också att V60 Polestar med 3-litersmotorn kommer bli en samlarbil framöver, alltså första generationen.

Hittar du ett bra exemplar av den gamla karossen kommer det med stor sannolikhet bli ett billigare bilägande över tid. Viktigt för ekonomin på sikt är också att man vill behålla bilen länge, så köp en bil som du trivs med.
#1499177
Den nya kommer inte stå sig bättre, utgå från att exemplar av vardera modell är mer eller mindre värdelösa när de blivet 20 år gamla, eller att det skiljer relativt lite.

Nya generationen är dock bättre på allt, och det är en alltigenom trevligare och roligare bil.

Jag föredrar den nya sju dagar i veckan. Men jag har ändå valt att köpa den äldre, det är också en jättebra bil som uppfyller alla mina krav, och för de pengarna som skiljer köper jag hellre något annat som ger glädje.
Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]

Nya eller gamla V60

Nu har du ju inte svarat på om du kan tä[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]