Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rybbe
#1498535
Hej!
Sökt info men inte hittat om det finns XC60 recharge utan panoramatak. Vi är långa i familjen och vill byta från V90 till XC60 recharge men de jag tittat på har alla panoramatak vilket gör att vi sitter tajt mot taket.
Ngn som vet om det finns att få XC60 utan glastak?
Användarvisningsbild
av bem
#1498544
Panoramatak ligger nog med antingen i högsta utrustningsnivån eller i ett utrustningspaket eller ev. som fristående tilläggsutrustning när bil beställs, men beror säkert på vilket MY (samt early eller late).
På min V90 T6 Recharge MY22 ligger den med i ett s.k. Loungepaket (28 tkr). På V90 MY21 vet jag panoramatak kunde ligga som fristående tillägg (för runt 16 tkr).
Borde finnas XC60 Recharge utan panoranatak eftersom det inte är standard utrustning på XC60 före MY23 såvitt jag vet. På MY23 XC60 går det ju inte välja bort panoramatak oavsett utrustningsnivå (Core, Plus, Ultimate).
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
#1498582
Så det är på XC60 Recharge (laddhybrid) Volvo envisas med att man ”måste ” ha panoramatak. Man kan verkligen undra varför det är så på just XC60 Recharge och inte på andra Recharge laddhybrider som V90.
Jag har panoramatak själv på min V90 Recharge och taket blir lite lägre efter kanterna men jag är 187 cm lång och klarar mig precis från att vidröra med huvet takkanten vid gränsen mot panoramataket. Men då har jag förarstolen lågt. Jag kan tänka mig riktigt långa personer kan få problem med panoramatak, bäst är att åka till en Volvohandlare och provsitta en XC60 med panoramatak.
av Lockis
#1498597
Rybbe skrev:Hej!
Sökt info men inte hittat om det finns XC60 recharge utan panoramatak. Vi är långa i familjen och vill byta från V90 till XC60 recharge men de jag tittat på har alla panoramatak vilket gör att vi sitter tajt mot taket.
Ngn som vet om det finns att få XC60 utan glastak?
Svar: Nej, inte som recharge. Har alltid varit standardutrustning tyvärr.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]