Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1495757
Hej!
jag undrar om jag nu sedan två veckor sitter i en jänkare!!
jag har köpt Volvo, jag blir jättebesviken om bilen inte är svensktillverkat.
Har ni information så tackar jag för det!
#1495760
T5Rullan skrev:Hej!
jag undrar om jag nu sedan två veckor sitter i en jänkare!!
jag har köpt Volvo, jag blir jättebesviken om bilen inte är svensktillverkat.
Har ni information så tackar jag för det!
Svar ja. S60 byggs ej i Sverige. Inget att vara besviken över då fabrikerna utanför Sverige oftast håller högre standard..

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

#1495790
Jag tänkte såhär först undrar hur kvaliteten blir när den byggs i USA men sen vände synen och tanken att om den inte byggs välgjord bör volvo få dyra problem med tanke på deras möjlighet att dra saker till domstol och stämning som dom har därborta
#1495817
En bil tillverkas ju enligt en viss process och standardisering. En Volvo är en Volvo i USA, Kina, Europa, eller var man nu köper den eller var den har tillverkats. En skruv i bagageluckan skruvas med samma moment oavsett om den är skruvad i Sverige eller någon annanstans. Osv.
#1495819
Tror det står på dekalen på höger dörrstolpe var bilen är tillverkad.
#1495903
Även om bilarna byggs under samma förutsättningar oavsett vid vilken fabrik de byggs så skiljer sig verkligheten åt. Toyota hade fler kvalitetsbrister med återgångar från tillverkningen vid fabriken i USA än i Japan, och de väntade länge med att börja bygga Lexus i USA eftersom det skulle riskera märkets kvalitetsrykte. Det här var ett tag sen men oavsett det så kan kvaliten skilja beroende på var en och samma bil är slutmonterad.

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)

Batteri styrka på 12.1 efter vila är in[…]