Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DennisE
#1497986
IdealFörare skrev:Hej least! Du verkar som en trevlig prick! Glad och härlig i hågen! Hoppas du har en trevlig valborg och hittar något annat att göra än att trycka ner på folk som tycker att det är jobbigt å betala en massa till verkstan utan att man upplever det som att man får något för det, men jag gissar att du kanske jobbar på verkstad, och tycker det är jobbigt när folk gnäller på kostnaden.
Själv har jag goda skäl till det. Jag jobbar nämligen själv med att serva, laga, fixa och att i allmänhet få de traktorerna och den tröska vi har på jobbet, att gå. Det är inte lätt, men jag är rätt duktig på det och jag lyckas få våran 7 miljoner kronor dyra tröska att gå, en del iaf.
Om man ibland får ”bluffakturor” från tröskåterförsäljaren på 20.000kr för arbete man själv redan fixat på ca 15min med en trettons nyckel eller byter kamkedjor själv på sin BMW för 8000kr medans närmasta verkstad istället föreslog ett motorbyte för den nätta summan på 47.000kr, JA, ja då blir man lätt skeptisk till verkstäder.
Hej svejs / IdealFörare
Jag undrade just vad som skrivits... men där fick man en bild över det hela.
av IdealFörare
#1497989
Ja, man kan ju självklart ha olika syn på saker och ting och diskutera dessa. Men i denna tråd vill ju några av oss ha konkreta tips på vad felet kan vara. Jag kan ju lämna lite rapport, en vanlig ”mindre” service, 5700 mil, olja filter + en del filter till, mjukvaruuppdatering gick på 7400kr. De sa att ACn läcker och behöver in på nytt för påfyllning och hitta läckan.
av Mjukisdjur
#1498342
Kan flika in vad ljudet är...

Systemet är snudd på tomt pga läckage och då kommer just detta ljud.
Det var väl kanske inte helt oväntat med det är iaf inte något mekaniskt man kan åtgärda själv (möjligtvis med en anti leak och lite ny gas men jag är skeptiskt till alla typer av tätningsprodukter, typ att det ska klägga igen kompressor etc)
av Mjukisdjur
#1512141
Hupp ser att jag inte avslutat denna tråd....

Den var kul. Summering:
Lämnade in bilen till volvo för en grundling felsökning. De trycksätter gör sin grej etc etc och kommer fram till att det är kompressorn och de vill ha 17000 för att laga. De tar 2500 för denna felsökning.
Lämnade in bilen på annan verkstad där det bara skulle kosta 11000 varav kompressor beställs, monteras och FAN HELLER att det var det utan det var högtrycksslangen till den.
Beställde hem en sådan, lyckades skicka tillbaka kompressorn men det blev ändå rätt dyrt.
Borde processa mot volvo och få tillbaka 2500 för den dåliga felsökningen men som svensk man är så knyter man näven i fickan och mumlar på sin höjd några fula ord i ett stängt rum.
Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]