Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mjukisdjur
#1495561
Allt fungerar men det låter lite som att man spolar kallt vatten i ett metallrör ungefär mitt i konsollen.
Det försvinner vid högre varval. Började i vintras.
Tips?
av Mjukisdjur
#1495638
nja alltså något har ju hänt i vintras. Vanligtvis hörs den ju inte, nu hörs den ju i nivå med däcken i bilen
av Mjukisdjur
#1495682
Ja jo, börjar förstå att det är ett forum för personer som lämnar in sina bilar på verkstan direkt något börjar gnissla.
av IdealFörare
#1497628
Jag har också detta problem. Jag får köra med AC avstängd, inget å välja på. Visslar som bara den, låter som lite kraftigare vinddrag i ett tunnare plaströr. Började för ett par månader sedan. Jag vet inte riktigt om jag har garanti kvar på bilen (select) så jag har inte särskilt stor lust att be verkstan kolla på det, sånt slutar enligt erfarenhet med tusenlappar extra på absolut inget.

Hittade TS någon lösning?
(Har en film där det hörs tydligt, går den att ladda upp på något sätt?)
av drfritz
#1497630
Jag hade samma problem på min V60CC-19. Det var en slang på lågtryckssidan som läckte. Byttes av verkstaden och Volvo betalade 70% av kostnaden.
av IdealFörare
#1497671
Hej least! Du verkar som en trevlig prick! Glad och härlig i hågen! Hoppas du har en trevlig valborg och hittar något annat att göra än att trycka ner på folk som tycker att det är jobbigt å betala en massa till verkstan utan att man upplever det som att man får något för det, men jag gissar att du kanske jobbar på verkstad, och tycker det är jobbigt när folk gnäller på kostnaden.
Själv har jag goda skäl till det. Jag jobbar nämligen själv med att serva, laga, fixa och att i allmänhet få de traktorerna och den tröska vi har på jobbet, att gå. Det är inte lätt, men jag är rätt duktig på det och jag lyckas få våran 7 miljoner kronor dyra tröska att gå, en del iaf.
Om man ibland får ”bluffakturor” från tröskåterförsäljaren på 20.000kr för arbete man själv redan fixat på ca 15min med en trettons nyckel eller byter kamkedjor själv på sin BMW för 8000kr medans närmasta verkstad istället föreslog ett motorbyte för den nätta summan på 47.000kr, JA, ja då blir man lätt skeptisk till verkstäder.
Hej svejs / IdealFörare

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]