Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Var ser man det där?
av UnleashFusion
Primus skrev: sön 06 mar 2022, 10:55 Var ser man det där?
"Uppdateringar i mjukvaruversion 1.10"

Förbättringar av växlingar, övergångar från bränsledrift till eldrift samt laddningsprestanda.
Förbättrat styrstöd när körfältsassistansen ingriper i ett körfält med heldragen linje.
Förbättrad känslighet för autobroms vid backning – bättre spårning av föremål vid backning.
Jämnare start- och avstängningssekvenser för interiör- och bakgrundsbelysning.
Uppdaterad optimering av motorstyrsystemet.
"

https://www.volvocars.com/se/support/so ... id/2021w46
av Primus
UnleashFusion skrev: sön 06 mar 2022, 11:39
Primus skrev: sön 06 mar 2022, 10:55 Var ser man det där?
"Uppdateringar i mjukvaruversion 1.10"

Förbättringar av växlingar, övergångar från bränsledrift till eldrift samt laddningsprestanda.
Förbättrat styrstöd när körfältsassistansen ingriper i ett körfält med heldragen linje.
Förbättrad känslighet för autobroms vid backning – bättre spårning av föremål vid backning.
Jämnare start- och avstängningssekvenser för interiör- och bakgrundsbelysning.
Uppdaterad optimering av motorstyrsystemet.
"

https://www.volvocars.com/se/support/so ... id/2021w46
Tack, men det jag menade var att var ser man vilken version man har?
av perlun
Jag har 1.8 i en xc60 my22. Skumt att 1.10 inte görs tillgänglig när den är klar! Eller rullas den ut globalt enligt nåt schema kanske… oavsett, när Volvo skriver om den i sin release notes lista borde den vara tillgänglig för nedladdning.
Tycker det var nån konstig grej som kom i 1.8, nu när man växlar ”för snabbt” mellan backning o drive så går bensinmotorn igång trots att batteriet är helt laddat! Irriterande.
av DennisE
perlun skrev:Jag har 1.8 i en xc60 my22. Skumt att 1.10 inte görs tillgänglig när den är klar! Eller rullas den ut globalt enligt nåt schema kanske… oavsett, när Volvo skriver om den i sin release notes lista borde den vara tillgänglig för nedladdning.
Tycker det var nån konstig grej som kom i 1.8, nu när man växlar ”för snabbt” mellan backning o drive så går bensinmotorn igång trots att batteriet är helt laddat! Irriterande.
Jag tror att 1.9 var i behov att göras på verkstad. Men 1.10 kom OTA till mig under sportlovet.
av perlun
Då är det väl på gång, även om jag inte förstår Volvos princip för hur de görs tillgängliga. 1.8 kom ju tidigare och mer vältajmad med deras egna release notes. Tack för din feedback!

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]

Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]

B230F går fett

Det är relativt vanligt att bränsletryck[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Ja , jag har sett den sprängskissen men jag v[…]