Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1486874
Köper mitt gummi hos lokala Åf.
Ser att wipers tar 449:- plus frakt för V60-gummi, och jag betalade ca 529:- hos Åf sist. Fraktfritt ;-)
Det är det man ska köpa. Gummit alltså.
Du behöver ju inte byta hela armen om det inte är den som är trasig. Det kostar ju rätt mycket mer att byta armarna och i synnerhet om du har eluppvärmda armar.
#1486880
jaronsso skrev: ons 02 feb 2022, 09:18 Köper mitt gummi hos lokala Åf.
Ser att wipers tar 449:- plus frakt för V60-gummi, och jag betalade ca 529:- hos Åf sist. Fraktfritt ;-)
Det är det man ska köpa. Gummit alltså.
Du behöver ju inte byta hela armen om det inte är den som är trasig. Det kostar ju rätt mycket mer att byta armarna och i synnerhet om du har eluppvärmda armar.
Kan det vara nån avgörande skillnad i gummits kvalitet och livslängd tro mellan Wipers och Volvo original torkarblad i när man bara köper gummit? Nån som vet?
På min förra bil V70 MY14 körde jag alltid med Volvo original torkarblad och de verkade väl funka hyfsat.
Ibland byttes de i samband med service om jag sa till, ibland bytte jag själv. På min nuvarande V90 blir det väl byte till våren (sliter ju oftast mer på gummit på vinterhalvåret enl. min erfarenhet).
#1486903
epostaren skrev:Till min V60 2019 kostar enbart gummit 395:- inkl frakt o rabatt hos Wipers
Noterade det med.
Min arbetsgivare betalar så spelar mindre roll för min del dock - men vill man spara en hundring så ska man ju köpa hos Wipers såklart.
Men måste säga prisskillnaden är förvånansvärt liten. En Åf hade sannolikt kunna ta mer betalt då man i huvudsak kränger bladen i samband med service.
bem skrev: ons 02 feb 2022, 09:39
jaronsso skrev: ons 02 feb 2022, 09:18 Köper mitt gummi hos lokala Åf.
Ser att wipers tar 449:- plus frakt för V60-gummi, och jag betalade ca 529:- hos Åf sist. Fraktfritt ;-)
Det är det man ska köpa. Gummit alltså.
Du behöver ju inte byta hela armen om det inte är den som är trasig. Det kostar ju rätt mycket mer att byta armarna och i synnerhet om du har eluppvärmda armar.
Kan det vara nån avgörande skillnad i gummits kvalitet och livslängd tro mellan Wipers och Volvo original torkarblad i när man bara köper gummit? Nån som vet?
På min förra bil V70 MY14 körde jag alltid med Volvo original torkarblad och de verkade väl funka hyfsat.
Ibland byttes de i samband med service om jag sa till, ibland bytte jag själv. På min nuvarande V90 blir det väl byte till våren (sliter ju oftast mer på gummit på vinterhalvåret enl. min erfarenhet).
Wipers säljer Volvo original.
Samma artnr. Samma gummi.
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]