Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Happ, säljaren ringde då jag har offert på en V60 som förmånsbil.

Man kommer imorgon öka priset över hela brädet som jag tolkar det. Fick inte info om hur mycket men blir faktiskt lite irriterad. Man har gjort en prisökning för en månad sedan vid introduktionen av MY23. Och nu händer det igen.

Lutar mer åt att det blir en C-klass istället för egen del.
Användarvisningsbild
av V9097
Jag vet inte vad Volvo håller på med just nu. Undrar om de har någon vettig plan över huvud taget.

Prishöjningar från redan höga nivåer, dålig funktionalitet i app och infotainment (google), inga riktiga modellnyheter på evigheter och många små tillval etc som försvinner (sportratt, solid vit, vissa klädslar, panelinlägg, vissa motoralternativ, fälgar mm har plockats bort).

C-klassen är ett trevligt alternativ. Hur står den sig prismässigt?
av wrazxc
Kommer detta att gälla Care by Volvo också tro?

Har ju precis smält den första ökningen (1000 spänn/mån) som kom för en månad sen....

Fan, nu blev man nojig...
av Lockis
Elgasen skrev:Med tanke på nuvarande leveranstider är det inte konstigt att de höjer priserna.
Tror man höjer nu innan gränsen för bonus tas in.

Samtidigt som man behöver öka vinsten per bil för att uppnå resultat. Problemet med leveranstiderna är att man inte kan tillverka bilar pga utrustning som jag tolkar det. Men, ändå lite fult att göra ännu en höjning av priset direkt efter att modellår 23 börjat säljas med en prisökning.
av Lockis
wrazxc skrev:Kommer detta att gälla Care by Volvo också tro?

Har ju precis smält den första ökningen (1000 spänn/mån) som kom för en månad sen....

Fan, nu blev man nojig...
Oklart, men om du har beställt är det inget som ska påverka dig. Har du inte beställt men funderar på att beställa hade jag kanske varit lite orolig.
Personligen lutar jag nog mer åt CBV beroende på hur stor prisökningen blir. Och hur den påverkar min kalkyl.
Men, det finns andra märken som är billigare snart. Bara synd att jobbet kör volvofinans...
Användarvisningsbild
av Perra83
Prisökningar överallt nu!! Det är inget vi kan påverka.
Många drabbas av det här mer än andra. Jag har köpt många begagnade bilar men på senare år köpt nästan nya och även beställt nya. Har man inte råd så har man inte och det är inte alls konstigt. Prioriterar man nytt får man helt enkelt betala mer.
av Lockis
Perra83 skrev: mån 31 jan 2022, 19:54 Prisökningar överallt nu!! Det är inget vi kan påverka.
Många drabbas av det här mer än andra. Jag har köpt många begagnade bilar men på senare år köpt nästan nya och även beställt nya. Har man inte råd så har man inte och det är inte alls konstigt. Prioriterar man nytt får man helt enkelt betala mer.
Absolut! Min irritation kommer mest från att jag fått fel pris och därför fått ny offert i torsdags förra veckan. Fick sedan samtal idag kl 16 om att den behövde beställas idag. Vilket är omöjligt att få löst med våran rutin.

Så blev många fel på samma gång och det är jag som står kvar med svarte Petter 😁

Och bara för att man har råd. Betyder inte det att man gärna betalar 30-50k mer ;-)
av Qualia
De har höjt priset på de flesta modellerna.
Hade en offert i början av januari.. skiljer sig ca 8400kr på själva bilen..
Utrustning och paket skiljer sig inget..

Allt börjar dra i väg nu..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]