Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PaleoProgrammer
#1484455
Ni som kikar på att köpa denna, tror ni att bilderna på interiören på byggsidan stämmer?

Det pendlar mellan ljust och svart tak beroende på klädsel, dekorinlägg pendlar mellan metall och trä bereonde på klädsel, växelspak verkar kunna vara både svart och orrefors bereoende på klädsel, kan det verkligen stämma?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1484462
Ja jag tror att det stämmer.
Numera kan man inte alls göra bilen så individuell som man tidigare har haft möjlighet till, hos Volvo.
Vid ett val får man ofta acceptera många andra val som följer med.
Tveksamt om man kan förhandla till sig avvikelser från detta?
av PaleoProgrammer
#1484476
Fast det är ju uppenbart fel på vissa andra bilder, skulle verkligen växelspaken vara orrefors när man väljer den gamla r-design-klädseln? Det hänger inte ihop...
av Lockis
#1484528
PaleoProgrammer skrev: ons 19 jan 2022, 13:04 Fast det är ju uppenbart fel på vissa andra bilder, skulle verkligen växelspaken vara orrefors när man väljer den gamla r-design-klädseln? Det hänger inte ihop...
Jo det stämmer.

Orrefors spaken är med på sport interiör och med ventilerade stolar.
Osäker på om den är med vid val av ull.

Det enda som skiljer plus/ultimate åt som jag tolkar det är teknik/funktioner.
Senast redigerad av 1 Lockis, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
#1484544
PaleoProgrammer skrev: ons 19 jan 2022, 13:04 Fast det är ju uppenbart fel på vissa andra bilder, skulle verkligen växelspaken vara orrefors när man väljer den gamla r-design-klädseln? Det hänger inte ihop...
Kika i utrustningslistorna när du gjort olika val, kanske är bättre lita på dem än vad bilder visar?
Nån sa Orreforsknoppen passar lite bättre i mer klassiska Volvo och kanske lite mindre bra i de lite sportigare som R-Design eller motsvarande. Kan nog ligga en del i det men Orreforsknoppen är väldigt snygg i verkligheten och jag tror nog man kan bli nöjd med den även i en lite sportigare Volvo. Har Orreforsknoppen i min V90 T6 Recharge Inscription 2022. Den bilen är väl inte direkt sportig men lite i alla fall , mer kanske åt det lite "eleganta" och "gubb-/tanthållet" kanske . Jag platsar nog i gubbgänget numera eftersom jag passerade 60-strecket sist det var födelsedag, så jag kanske har "rätt" bil för min ålder... :-D
/Bo
av Lockis
#1484556
bem skrev: ons 19 jan 2022, 19:30
PaleoProgrammer skrev: ons 19 jan 2022, 13:04 Fast det är ju uppenbart fel på vissa andra bilder, skulle verkligen växelspaken vara orrefors när man väljer den gamla r-design-klädseln? Det hänger inte ihop...
Kika i utrustningslistorna när du gjort olika val, kanske är bättre lita på dem än vad bilder visar?
Nån sa Orreforsknoppen passar lite bättre i mer klassiska Volvo och kanske lite mindre bra i de lite sportigare som R-Design eller motsvarande. Kan nog ligga en del i det men Orreforsknoppen är väldigt snygg i verkligheten och jag tror nog man kan bli nöjd med den även i en lite sportigare Volvo. Har Orreforsknoppen i min V90 T6 Recharge Inscription 2022. Den bilen är väl inte direkt sportig men lite i alla fall , mer kanske åt det lite "eleganta" och "gubb-/tanthållet" kanske . Jag platsar nog i gubbgänget numera eftersom jag passerade 60-strecket sist det var födelsedag, så jag kanske har "rätt" bil för min ålder... :-D
/Bo
Jag väljer R interiören i min kommande bil för att få Orrefors 😂
av PaleoProgrammer
#1484671
MEN det står ju ingenstans i affärsförslagen man får idag om det är svart innertak eller inte, om det är orreforsväxelväljaren eller inte, eller vilka dekorinlägg det är.
av Lockis
#1484708
om du går till bygg sidan och klickar i dina tillval så kan du "ladda ner och skriva ut" ett dokument med all utrustning, där står det följande om man valt sport interiören
"Mittarmstöd bak, Charcoal innertak, Dekor, Metal Mesh aluminium, Generös kupébelysning, Klädsel i
nappaläder/leatherette/textil, Pedaler, Skräddarsydd instrumentpanel, Skräddarsydd sportratt, Charcoal, Textilmattor,
Växelspak av kristall från Orrefors®"

Väljer man däremot standard interiören så står det:
"Mittarmstöd bak, Dekor, Metal Mesh aluminium, Generös kupébelysning, Innertak Blond, Läderklädsel, Pedaler,
Skräddarsydd instrumentpanel, Skräddarsydd ratt, Charcoal, Skräddarsydd växelspaksknopp, Textilmattor"

Men jag håller med dig om att informationen är undermålig ibland..

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]