Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daer78
#1484175
Sitter och kikar på en och annan XC60 och är rätt sugen på att byta vår till åren komna BMW 520 mot en sådan. Jag blir lite fundersam dock. Priserna är till synes rätt höga... det är känslan jag får, milt uttryckt.
Då jag inte haft särskilt bra koll på marknaden under några år skulle jag uppskatta input ang. denna bilen. Hur den ligger i pris i förhållande till utrustning och miltal. Kollar man reg.numret på Biluppgifter ser den ändå relativt välutrustad ut.
Tack på förhand!

Pris: 489.900 kr
Modellår: 2019
Mätarställning: 7 239 mil
Bränsle: Laddhybrid Bensin
Växellåda: Automat
Hästkrafter: 303 hk
Registreringsnummer: UJD69H
Utrustningsnivå: R-Design

Teknikpkt Pro V90/CC/XC, Dragkrok halvautomatisk, Mörkt tonade rutor 5 st, Navigation, Strålkastare Dynamisk LED, In/ut speglar aut avbländ, Intellisafe Surround BLIS, Parkeringskamera bak, Smartphone Integration, Parkeringskamera 360°, Head Up Display, Autobrake at Intersection, Baklucka elmanövrerad., Baksätesvärme, City Safety generation 3, Collision Warning, Dynförläng. fram manuell, ISOFIXfästen ytterpl bak, Keyless Entry and Start, Lane Keeping Aid, Large Animal detection, Nyckelavst. kr-kudde pass, Parkeringssensor fram/bak, Programbar bränslevärmare, Rattvärme, Regnsensor, Steering Support, Trafikskylts information, Volvo on Call, Miljöklass Euro6d-TEMP
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1484195
Daer78 skrev: mån 17 jan 2022, 18:41 Selekt ja. Ventilerade säten + lite annat smålull. Dock som ovan nämner. Minsta fälgarna och minsta steroen :bored:
Den du länkade först har inte ventilerade säten, det är vanliga R-klädseln.
Denna bil har de ventilerade stolarna (småhål i sittytan och ryggen): https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 9-15922110
av Daer78
#1484700
Så... när röken lagt sig och hjärnan lugnat ner sig så föll beslutet på på https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 2-15947349 istället. Pris med vinterdäck i priset slutade på samma lika så jag resonerade att mer utrustning, plus 1000 mil mindre på mätaren, vägde upp det faktum att den är 1 år äldre.
Kostnaden för en begagnad bil kommer jag aldrig att vara "överens" med oavsett, den får man bara ta :P Men ang. beslut av bil... tänker jag rätt?
Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]