Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1483816
Jag är åter igen tillbaka i Volvoträsket (eller ja har under tiden haft och har en V50 D2 fortfarande) efter ha köpt två nya VW, köpte en ny Sharan 184hk 4motion 2017, sen dec 2019 en ny passat 190hk 4motion r-line i den grymt snygga färgen Lapizblue metallic
Nåväl den åkte ut på blocket natten till nyår, såld en vecka senare till en bilfirma i Link ( helt ok affär, köpte den ny för 354, såld för 318, körde 6000mil på två år)

Nåväl sen hittade jag en begagnad 2021 V60 crosscountry D4 Awd med mycket utrustning Örebro, 1800mil, 😍
tyvärr märks att begpriserna är höga men denna ville jag bara ha

Dålig på paketen men det är nog

Teknikpaket PRO
Loungepaket B&W

Vit metallic
19” original sommar,
18” original vinter
Adaptiva LED
Drag
Tonade rutor
Mocca bruna komfortskinnstolar med svarta paneler (sjukt fin insida enligt mig) svart innertak
Panorama
B&W ljud (vilken stereo)
360 kamera, backkamera, head-up, induktionsladdning

Kul att hitta en bil med skinnstolar utan sport och dynförlängning
Synd att den inte har exteriört stylingpkt, det skulle jag vilja ha

I övrigt, vilken vilken fin bil, bara provkört en v90 D4 innan med tygstolar när de hade premiär när det nu va, blev då inte jätteimpad, men denna kände jag mig hemma i direkt

En sak var dock bättre på passaten, de adaptiva ledstrålkastarna är faktiskt bättre på att forma sig runt bilarna. V60 är mer punktmarkerad på nåt vis
Hur som haver, Volvo är verkligen något speciellt och ligger en varmt om hjärtat, senast jag åkte Volvo körde jag V70 D5 AWD R-design

Hoppas på många trevliga mil framöver och tips härifrån 😃

Just det Volvo on Call appen är hundra miljoner gånger bättre än VW We Connect 😅
#1483822
Gurra82 skrev: lör 15 jan 2022, 11:21 Jag är åter igen tillbaka i Volvoträsket

Synd att den inte har exteriört stylingpkt, det skulle jag vilja ha
Välkommen tillbaka till träsket ;)

du kan alltid eftermontera, när Bilia t.ex har 20% då är det bara slå till eller om du skulle hitta beg på blocket :nerd:
https://www2.bilia.se/biltillbehor/styl ... _32273237/

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]