Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1483094
Steine11 skrev: tis 11 jan 2022, 14:15 Detta forum är underbart! Helt rätt , rutan där man kryssar för tillskottsvärme var ej ibockad. Jag måste ha bockat ur den vid något svagt tillfälle. Men nu har jag full värme vid ren el-körning. Tack för hjälpen!!!
Va, har du inte läst den 1000-sidiga manualen där det mesta av bilens finesser beskrivs…? Skojar bara. Det är lätt gå vilse i alla inställningar i en Volvo.
Jag har använt min V90 T6 Recharge Inscription i 3,5 mån nu och det är först nu jag kan använda och och förstå det mesta i bilen. Inkörningssträcka på en ny Volvo är ganska lång om man gör ett såpass långt skutt som mig, från V70 MY14 till V90 MY22.
Det är knappt man vågar låna ut bilen till nån som aldrig kört den. Ta bara en sån sak som att låsa och låsa upp dörrarna. Inte självklart man skall ta i dörrhandtaget för att låsa upp och för att låsa lägga tummen i dörrhandtagets nedsänkta rektangel. Är keyless. Eller hur man får i D (Drive) för att köra framåt, eller R (Reverse) för att backa. Dubbeldutt med växelföraren krävs ( mycket ointuitivt). Ställa in elektriska stolarna är heller inget under av lätthet.
/Bo
Användarvisningsbild
av bem
#1483255
DennisE skrev: ons 12 jan 2022, 10:53 Ja må vara av den äldre skaran men jag tycker att den digitala manualen har lite att önska också...
Speciellt manualen i Volvo Cars Appen. Har du sett den? Bra en rad att söka i (fritextsökning). Ingen innehållsförteckning. Gäller veta vad man skall söka på för nyckelord.
Volvo Manualappen har de slutat med, den var ju bra ju.
Ja så finns också den elektroniska i bilen och den har tack och lov en innehållsförtekning (i alla fall sist jag kolla i den).
/Bo
Bilagor
62C456AD-9657-4D3B-858E-3BBFA109D7DF.png
62C456AD-9657-4D3B-858E-3BBFA109D7DF.png (541.58 KiB) Visad 166 gånger
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]