Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1483871
Stefan62 skrev: lör 15 jan 2022, 13:59 Någon som vet när appen ska vara klar - idag finns ju inget mer än dörrlåsning och start av motor alternativt bränslevärmare...?
Under 2022 skall resten av funktioner komma. Finns lista på Volvo Cars hemsida. Har inte länken till sidan just där det står men hittar du inte sidan kan jag leta reda på den och ge länken.
/Bo
Användarvisningsbild
av Pellix
#1483887
Nu är det 2 veckor sedan jag triggade nedladdningen men har hittills inte fått något meddelande om att installera mjukvara. Har ändå kört kanske 4 timmar ren körtid.
Nu fick jag Mail om garantijobb på antennen så då passade jag på att beställa uppdatering på Bilia för detta samtidigt, blir på torsdag.
Användarvisningsbild
av bem
#1484048
s6025t skrev: tis 04 jan 2022, 09:01 OTA:s mjukvarupaket hämtas till bilen medans du är ute o kör då lär det inte fungera med Wi-Fi från hemroutern.
Sedan ska mjukvarupaketet installeras då får bilen INTE vara ansluten till laddning o den går inte använda under tiden installationen pågår
https://www.volvocars.com/se/support/la ... he-air-ota
Vilka förutsättningar...

OTA:s mjukvarupaket hämtas till bilen medans du är ute o kör...

För egen del står bilen mest för jämnan utanför garaget p.g.a. distansarbete. Inte ger jag mig ut och kör bara för att hämta mjukvaruppdatering. Näe då åker jag hellre till Volvoverkstan några hundra meter hemifrån så får de installera om/när det behövs. Precis som det blev vid uppdatering från version 1.7 till 1.8.

mjukvarupaketet installeras då får bilen INTE vara ansluten till laddning o den går inte använda under tiden installationen pågår...

Min bil den har laddsladden ansluten när den står utanför garaget. Då måste man ju tänka på att ge bilen lite ledigt från laddsladden.
Man undrar ju hur lång tid en installation tar (eftersom bilen inte går att använda under tiden).

/Bo

Längesedan man skrev här... Plockade ut[…]

Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Har du certifikat så vet jag att Volmat s&au[…]