Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PartilleThomas
#1479967
Hej
Jag kan inte längre stänga luckan till laddintaget på min XC60 T8, luckan "fastnar" inte längre när man trycker till den. Är det någon annan som har haft detta problemet och hur gjorde ni för att lösa det?

mvh
Thomas
Användarvisningsbild
av Pellix
#1480005
Jag hade samma på MY20 XC60 T8.
Åf bytte luckan. Flyttade dock över den lackade delen.
av lagom006
#1485030
Tydligen vanligt problem med laddluckan.
Min lucka ville inte öppna sig . Först efter att ha tryckt ett tiotal gånger.
Luckan utbytt på Volvo Selekt garantin.
Den lackade delen av luckan flyttades över.

Volvo XC60 T8 TE, my 2020
av DennisE
#1485524
Jag märkte av problemet lite vid ovädret med snö som kom här nyligen. Fick peta bort massor av snö/is för att den skulle klicka till... En fråga utanför just luckan. Hur är det egentligen med snö och regn ner i laddningsluckan.. hur pass noga måste man vara att göra rent? Risk för kortslutning t ex?
Användarvisningsbild
av bem
#1485933
DennisE skrev: tis 25 jan 2022, 12:07 Jag märkte av problemet lite vid ovädret med snö som kom här nyligen. Fick peta bort massor av snö/is för att den skulle klicka till... En fråga utanför just luckan. Hur är det egentligen med snö och regn ner i laddningsluckan.. hur pass noga måste man vara att göra rent? Risk för kortslutning t ex?
Jag kommer vara noggrann hädanefter, laddluckan på min V90 Recharge frös fast förra veckan vid ovädret som var då här i mina trakter. Hela ladduttaget var fullt med snö och slask av snöovädret. På morgonen städa jag undan lite grovt innanför laddluckan och stängde sen laddluckan. På kvällen gick det inte öppna den. Jag fick åka till en Gör Det själv Hall för att tina bilen i en halvtimme, sen gick luckan att öppna, det var en del slask och is innanför luckan när jag öppna luckan. Nån bra borste, kanske går med en tandborste, att göra hyfsat rent vid sån väderlek kanske kan kanske förhindra fastfrysning av laddluckan senare. Om det kommer massa snö och slask in i laddluckan under laddning och vad det kan orsaka har jag ingen aning om. Men vatten och el brukar väl inte vara så bra kombination?
av DennisE
#1486539
bem skrev:
DennisE skrev: tis 25 jan 2022, 12:07 Jag märkte av problemet lite vid ovädret med snö som kom här nyligen. Fick peta bort massor av snö/is för att den skulle klicka till... En fråga utanför just luckan. Hur är det egentligen med snö och regn ner i laddningsluckan.. hur pass noga måste man vara att göra rent? Risk för kortslutning t ex?
Jag kommer vara noggrann hädanefter, laddluckan på min V90 Recharge frös fast förra veckan vid ovädret som var då här i mina trakter. Hela ladduttaget var fullt med snö och slask av snöovädret. På morgonen städa jag undan lite grovt innanför laddluckan och stängde sen laddluckan. På kvällen gick det inte öppna den. Jag fick åka till en Gör Det själv Hall för att tina bilen i en halvtimme, sen gick luckan att öppna, det var en del slask och is innanför luckan när jag öppna luckan. Nån bra borste, kanske går med en tandborste, att göra hyfsat rent vid sån väderlek kanske kan kanske förhindra fastfrysning av laddluckan senare. Om det kommer massa snö och slask in i laddluckan under laddning och vad det kan orsaka har jag ingen aning om. Men vatten och el brukar väl inte vara så bra kombination?
Precis! Borde ju vara byggt för att man ska ha den öppen som sagt men allt har ju sina gränser.
S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförs[…]

Byta IAM i Volvo v50 -07

Hej ! Sitter en begagnad IAM i bilen som få[…]

Bromsljus

Hurvida man egentligen får eller inte ska ja[…]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa ga[…]