Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Olsisco
#1477603
Hej

Jag har uppvärmd framruta som jag gärna vill starta automatiskt när det är kallt. Trots dessa inställningar får jag inte framrutan att starta automatiskt. Däremot startar alltid uppvärmningen på bakrutan utan problem. Någon vet vad som kan vara fel? Kanske någon mjukvara som strular men som kan fixas i samband med service?
IMG_0077.JPG
IMG_0077.JPG (1.68 MiB) Visad 1668 gånger
Användarvisningsbild
av bem
#1477834
Olsisco skrev: tis 07 dec 2021, 13:09 Hej

Men bakrutan går alltid igång, det är det som är märkligt.
Volvo har en lite speciell logik vad som går aktivera/deaktivera ev. automatiskt har jag lärt mig med min V90 T6 Recharge 2022. Saker som gått inaktivera förr i Volvobilar går inte i en 2022:a som min. Ta bara en sån sak som att stänga av automatisk infällning av sidobackspeglarna. En utmärkt funktion som inte finns längre i min bil. Volvos logik i det fallet går inte förstå sig på. Liksom det du undrar över.
/Bo
Användarvisningsbild
av Perra83
#1478783
Nu har ja ingen 22:a utan en gammal 16. Fjärrstartade motorn häromdagen när det var pisskallt. Första gången på snart 6år som jag ser att vindrutan var tinad av värmetrådarna :-o Kan Volvo ha gjort något i nån mjukvaruuppdagering? Riktigt fint att rutan va helt isfri, varm ratt och varma stolar :-D
av RobbanH
#1478785
Olsisco skrev:Hej

Jag har uppvärmd framruta som jag gärna vill starta automatiskt när det är kallt. Trots dessa inställningar får jag inte framrutan att starta automatiskt. Däremot startar alltid uppvärmningen på bakrutan utan problem. Någon vet vad som kan vara fel? Kanske någon mjukvara som strular men som kan fixas i samband med service?
IMG_0077.JPG

Prova med att spara i profil och lås den mot nyckeln du använder. Många inställningar ”försvinner” för man inte sparat den i sin profil.

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?