Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1483032
BennyR skrev:Nu ligger MY23 uppe för konfiguration.
Yes, men inte helt 100 ännu :-D
av pergrein
#1483033
Men CC verkar dom ej vara klar med ännu. Inte på V90 heller.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Falken92
#1483073
BennyR skrev:Hm, ja du kanske har rätt ang fronten. Den nya bakdelen är ju egentligen bara den nedre "diffuser"-delen som är ny och den kostar ju inte många kronor att utveckla och byta i produktionslinan.

Är det inte större förändringar i exteriören än såhär är det ju lite trist för de som väntat på något större. Men lite skönt kanske för de (tex jag) som beställt MY22.5 och oroar sig lite för att plocka ut en redan daterad design 😂

One pedal driving och Google hade i och för sig varit riktigt trevligt att ha.
Enpedalskörning får du väl med den nya drivlinan, och inte som en del av modellår 2023? Eller har jag fel?

Hoppas hoppas, då jag ivrigt men också en smula kluvet väntar på en 2022 Late med leverans V.16. Kluvet, framför allt på grund av avsaknaden av BLIS som nu är tillbaka, men också på grund av att jag är nyfiken på Google!
Användarvisningsbild
av BennyR
#1483076
Hoppas du harr rätt ang one pedal driving. Volvo skrev dock själva i pressmaterialet för nya drivlinan att one pedal driving bara gällde för xc60 och XC/S/V90. Det här var alltså under hösten när den presenterades.
Användarvisningsbild
av Falken92
#1483166
BennyR skrev:Hoppas du harr rätt ang one pedal driving. Volvo skrev dock själva i pressmaterialet för nya drivlinan att one pedal driving bara gällde för xc60 och XC/S/V90. Det här var alltså under hösten när den presenterades.


Det får anses vara oroväckande, samtidigt som jag tycker att det verkar märkligt att man ska släppa en ny drivlina med samtliga förutsättningar, för att sen hålla på funktionen till ett nytt modellår. Vänta istället med hela drivlinan till det nya modellåret, i så fall.
av DennisE
#1483243
Falken92 skrev:
BennyR skrev:Hoppas du harr rätt ang one pedal driving. Volvo skrev dock själva i pressmaterialet för nya drivlinan att one pedal driving bara gällde för xc60 och XC/S/V90. Det här var alltså under hösten när den presenterades.


Det får anses vara oroväckande, samtidigt som jag tycker att det verkar märkligt att man ska släppa en ny drivlina med samtliga förutsättningar, för att sen hålla på funktionen till ett nytt modellår. Vänta istället med hela drivlinan till det nya modellåret, i så fall.
Jag har detta på min XC60 MY22 i alla fall med den äldre drivlinan.
av Mackan_GBG
#1483267
En del förbättringar till -23 men också en del försämringar. Varför dras man med den fula ratten även på Dark? Först på PE-nivå som man får den. Mörkt innertak och sportstolar som tillägg på Dark ( Som är en faceliftad R-design med nytt namn ).
Användarvisningsbild
av V9097
#1483314
Vill man ha en V60 AWD är det bara B5 AWD bensin som gäller och med utrustningsnivå ultimate.
av perhall
#1483494
Alla med nya drivlinan har one pedal driving!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Eftermontera bluetooth v70 2012

I stort sett är det bara skärmen du kan[…]

MRF anslutning räcker långt. En handlar[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]