Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1483612
bem skrev: tor 13 jan 2022, 13:58
pergrein skrev: tor 13 jan 2022, 13:37 Var på byggsidan och hitta inte HUD och eluppvärmd vindruta. Undra om det är chipbristen som gör att dessa inte finns, man har valt att ta bort dessa isf säkerhetssystemen. Verkar gälla hela 60 serien.

Mvh
Per
På XC60 Recharge 2023, utrustningsnivå Ultimate har Volvo plockat med Head Up Display (HUD).
På S/V90 Recharge 2023 och XC90 Recharge 2023, utrustningsnivå Ultimate har Volvo plockat med Head Up Display (HUD).
Övriga modeller har jag inte kollat. Men V60 Recharge 2023 har inte HUD i utrustningsnivå Ultimate.

HUD och eluppvärmd frontruta kan inte kombineras, det är antingen eller. Eluppvärmd frontruta kanske inte går att få längre som extra utrustning om man vill (gick dock på MY22 early, där det även gick få HUD som extra tillbehör).
Jag har HUD på min V90 T6 Recharge Inscription 2022 early.
/Bo
Det där stämmer inte.
HUD är med på v60 recharge ultimate. Lita inte på byggsidan ännu.
Användarvisningsbild
av bem
#1483619
Lockis,
Jaha Volvo uppdaterar hemsidan på samma sätt som sina bilar. Lite fel i början är inte så noga, det går alltid rätta senare. Skojar bara.
Men nog är det lustigt att Volvo inte kan samla ihop korrekt info innan de lägger ut nya modellår på hemsidan?
Visst en HUD hit eller dit i en utrustningsnivå kanske inte är hela världen men det är ju ändå runt 10 papp vi talar om. 9900 kr kosta HUD på min V90 Recharge 2022 early i alla fall. Tur det är åt "rätt" håll, så den som trott hittills att inte HUD ingår i Ultimate utrustningsnivå på V60 Recharge kommer få en positiv överraskning att det faktiskt ingår. Hade varit värre om HUD:en inte skall vara med i Ultimate utrustningsnivå, men var det inledningsvis på hemsidan, och Volvo plocka bort den senare på hemsidan för de upptäckte det var fel i utrustningslistan för V60 Recharge Ultimate.
Felskrivningar är en sak, men att glömma skriva in en ganska dyr detalj i en utrustningsnivå tyder på att man inte är så jättenoga att kolla uppgifterna innan de lägger ut på hemsidan. Bara min personliga åsikt.
/Bo
av Lockis
#1483642
bem skrev:Lockis,
Jaha Volvo uppdaterar hemsidan på samma sätt som sina bilar. Lite fel i början är inte så noga, det går alltid rätta senare. Skojar bara.
Men nog är det lustigt att Volvo inte kan samla ihop korrekt info innan de lägger ut nya modellår på hemsidan?
Visst en HUD hit eller dit i en utrustningsnivå kanske inte är hela världen men det är ju ändå runt 10 papp vi talar om. 9900 kr kosta HUD på min V90 Recharge 2022 early i alla fall. Tur det är åt "rätt" håll, så den som trott hittills att inte HUD ingår i Ultimate utrustningsnivå på V60 Recharge kommer få en positiv överraskning att det faktiskt ingår. Hade varit värre om HUD:en inte skall vara med i Ultimate utrustningsnivå, men var det inledningsvis på hemsidan, och Volvo plocka bort den senare på hemsidan för de upptäckte det var fel i utrustningslistan för V60 Recharge Ultimate.
Felskrivningar är en sak, men att glömma skriva in en ganska dyr detalj i en utrustningsnivå tyder på att man inte är så jättenoga att kolla uppgifterna innan de lägger ut på hemsidan. Bara min personliga åsikt.
/Bo
Det är vad som står i offerten som är viktigt. Och där är HUD speccat.
Däremot tror jag man har tagit bort den uppvärmda framrutan? Men samtidigt så verkar det finnas konfigurations möjligheter hos ÅF som inte finns i konfiguratorn.

T.ex så har man tagit bort gummi mattor från konfiguratorn?
av Jv23
#1483689
Har nyligen beställ första Volvon. Blir en xc60 t6 recharge dark ultimate.

Signade pappren den 9 Jan. Har någon en uppfattning hur lång tid det brukar ta innan Volvo levererar produktionsvecka etc? Har sett någon som fått det redan två dagar efter signering, hela vägen till flera månader här i forumet.

Vad kan jag förvänta mig?
av Lockis
#1483745
Jv23 skrev: fre 14 jan 2022, 15:21 Har nyligen beställ första Volvon. Blir en xc60 t6 recharge dark ultimate.

Signade pappren den 9 Jan. Har någon en uppfattning hur lång tid det brukar ta innan Volvo levererar produktionsvecka etc? Har sett någon som fått det redan två dagar efter signering, hela vägen till flera månader här i forumet.

Vad kan jag förvänta mig?
Produktionsstart för MY23 är v.22-23 så där omkring.
av valln
#1489097
Nu går det att designa V60CC på hemsidan.
Bilen har blivit klart dyrare om man vill ha adaptiva led-ljus, vinterdäck och klimatpaket blir det det 600 kkr! :-o

På annat ställe på hemsidan såg jag leveranstid 12-13 månader.
av Lockis
#1489109
valln skrev:Nu går det att designa V60CC på hemsidan.
Bilen har blivit klart dyrare om man vill ha adaptiva led-ljus, vinterdäck och klimatpaket blir det det 600 kkr! :-o

På annat ställe på hemsidan såg jag leveranstid 12-13 månader.
Yes, Care By Volvo leveranstiderna. Hurvida dessa stämmer mot icke CBV bilar vet jag dock inte.
Preliminär på min V60 T6 är Augusti enligt ÅF. Beställd förra veckan. Så det är ju inga 8-9 månader.

Och några 600kk är det inte att tala om.
Den utrustningen du listat kan man få i en Core. Då slutar det på 493kkr. Innan rabatter :-D
av valln
#1489135
Lockis skrev: fre 18 feb 2022, 10:36
valln skrev:Nu går det att designa V60CC på hemsidan.
Bilen har blivit klart dyrare om man vill ha adaptiva led-ljus, vinterdäck och klimatpaket blir det det 600 kkr! :-o

På annat ställe på hemsidan såg jag leveranstid 12-13 månader.
Yes, Care By Volvo leveranstiderna. Hurvida dessa stämmer mot icke CBV bilar vet jag dock inte.
Preliminär på min V60 T6 är Augusti enligt ÅF. Beställd förra veckan. Så det är ju inga 8-9 månader.

Och några 600kk är det inte att tala om.
Den utrustningen du listat kan man få i en Core. Då slutar det på 493kkr. Innan rabatter :-D
Nej, det går inte att få adaptiva led-ljus i Core, endast på och av.
Det är jättestor skillnad!
av Lockis
#1489136
valln skrev:
Lockis skrev: fre 18 feb 2022, 10:36
valln skrev:Nu går det att designa V60CC på hemsidan.
Bilen har blivit klart dyrare om man vill ha adaptiva led-ljus, vinterdäck och klimatpaket blir det det 600 kkr! :-o

På annat ställe på hemsidan såg jag leveranstid 12-13 månader.
Yes, Care By Volvo leveranstiderna. Hurvida dessa stämmer mot icke CBV bilar vet jag dock inte.
Preliminär på min V60 T6 är Augusti enligt ÅF. Beställd förra veckan. Så det är ju inga 8-9 månader.

Och några 600kk är det inte att tala om.
Den utrustningen du listat kan man få i en Core. Då slutar det på 493kkr. Innan rabatter :-D
Nej, det går inte att få adaptiva led-ljus i Core, endast på och av.
Det är jättestor skillnad!
Så detta är inte det adaptiva?

"Våra mest avancerade LED-strålkastare optimerar din sikt utan att blända andra genom att ständigt anpassa ljusmönstret. Du kan låta helljuset vara påslaget hela tiden – när du möter eller närmar dig en annan bil anpassar strålkastarna precis så mycket av ljuskäglan som behövs för att inte den andra föraren ska bländas."
Ingår i Ljuspaketet för 5900:-.
av valln
#1489140
Under Core:


Våra specialdesignade LED-strålkastare kombinerar ett distinkt utseende med ett ytterst långt och brett ljusmönster. När du möter eller kör ikapp ett annat fordon växlar de automatiskt från hel- till halvljus för att den andra föraren inte ska bli bländad. Under dagen fungerar de iögonenfallande T-formade ljusslingorna som varselljus och gör din bil ännu synligare. Halvljuset kopplas in automatiskt när det behövs. Strålkastarnivån anpassas automatiskt för att alltid ge bästa möjliga sikt utan att blända andra, även när bilen är tungt lastad
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...