Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av valln
#1483497
På di.se gör de reklam för V60CC men hemsidan är ännu ej uppdaterad.
av pergrein
#1483499
Var på byggsidan och hitta inte HUD och eluppvärmd vindruta. Undra om det är chipbristen som gör att dessa inte finns, man har valt att ta bort dessa isf säkerhetssystemen. Verkar gälla hela 60 serien.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av bem
#1483503
pergrein skrev: tor 13 jan 2022, 13:37 Var på byggsidan och hitta inte HUD och eluppvärmd vindruta. Undra om det är chipbristen som gör att dessa inte finns, man har valt att ta bort dessa isf säkerhetssystemen. Verkar gälla hela 60 serien.

Mvh
Per
På XC60 Recharge 2023, utrustningsnivå Ultimate har Volvo plockat med Head Up Display (HUD).
På S/V90 Recharge 2023 och XC90 Recharge 2023, utrustningsnivå Ultimate har Volvo plockat med Head Up Display (HUD).
Övriga modeller har jag inte kollat. Men V60 Recharge 2023 har inte HUD i utrustningsnivå Ultimate.

HUD och eluppvärmd frontruta kan inte kombineras, det är antingen eller. Eluppvärmd frontruta kanske inte går att få längre som extra utrustning om man vill (gick dock på MY22 early, där det även gick få HUD som extra tillbehör).
Jag har HUD på min V90 T6 Recharge Inscription 2022 early.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
#1483512
perhall skrev: tor 13 jan 2022, 14:25 Tidig provkörning av nya drivlinan, oktober, one pedal är med, det är inget som kommer till MY23
https://www.motortrend.com/reviews/2022 ... ve-review/
Rena upp och nedvända världen, vid en release MY22 late finns one pedal drive med. Så i nästa release MY23 early finns den inte med?
Är det chipbristen igen som visar sitt fula tryne?

/Bo
av pergrein
#1483523
bem skrev: tor 13 jan 2022, 13:58
pergrein skrev: tor 13 jan 2022, 13:37 Var på byggsidan och hitta inte HUD och eluppvärmd vindruta. Undra om det är chipbristen som gör att dessa inte finns, man har valt att ta bort dessa isf säkerhetssystemen. Verkar gälla hela 60 serien.

Mvh
Per
På XC60 Recharge 2023, utrustningsnivå Ultimate har Volvo plockat med Head Up Display (HUD).
På S/V90 Recharge 2023 och XC90 Recharge 2023, utrustningsnivå Ultimate har Volvo plockat med Head Up Display (HUD).
Övriga modeller har jag inte kollat. Men V60 Recharge 2023 har inte HUD i utrustningsnivå Ultimate.

HUD och eluppvärmd frontruta kan inte kombineras, det är antingen eller. Eluppvärmd frontruta kanske inte går att få längre som extra utrustning om man vill (gick dock på MY22 early, där det även gick få HUD som extra tillbehör).
Jag har HUD på min V90 T6 Recharge Inscription 2022 early.
/Bo
Att dom inte går att kombinera har jag koll på. Ändå kolla jag på XC60 men missa att den har HUD på Ultimate :bored:

Dom har nog prioriterat XC60 med HUD för s/v60 har den ju inte i paket eller separat tillval.
Tar man plus på XC60 så finns inte elrutan heller.

Skulle nog tro att det är chipbristen som orsakar detta. Ska fråga på Volvo när jag har vägarna förbi där.

Jag har elrutan på min. Vi har det på frugans Ford Focus Active också. Vi är båda mycket nöjda med denna funktion.

Mvh
Per
av valln
#1483537
Det går att bygga V60CC 2023 nu.
Jag läser att bilen finns med 7-stegs dubbelkopplingslåda?!

Detta bör ju vara en nyhet tyvärr...

Edit: I alla fall på B3 mildhybrid.
Edit 2: Ser att att också vara på bensin B5.

Edit 3: Ja tror inte byggsidan är klar fast det står att man bygger V60CC.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1483591
En 7-stegs vore märkligt utan en 3-cyl twin engine motor va?
Senast redigerad av 1 W.A.P.E., redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
#1483592
7-stegad automatlåda med dubbel koppling:
Med dubbelkopplingstekniken kombinerar denna sjustegade automatlåda både bränslebesparande effektivitet och en körupplevelse med snabbt gensvar. Växlingarna sker omedelbart och vridmomentet levereras utan avbrott för en extra dynamisk känsla av kontroll. Och när du känner för mer aktiv körning kan du även växla manuellt.

8-stegad Geartronic automatlåda, AWD:
Vår snabb- och mjukväxlande 8-stegade Geartronic automatlåda ger överlägsen effektivitet och stor körglädje. Du har alltid rätt växel i – oavsett om det är för att få optimalt motorgensvar i alla varvtal eller för jämn hastighet med bästa bränsleekonomi. Om du känner för att köra mer dynamiskt växlar du bara över till manuellt läge.

Vem vill ha en 7-stegs växellåda när det finns 8-stegs Geartronic?
Jag trodde den senare var standard på alla Volvo automatlådor numera men tydligen icke.

/Bo
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1483594
Ta inte byggsidan för hårt än ;-)
7 stegade är hittills för t4 och t5 recharge på CMA plattformen
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]