Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1477463
Hej

Jag tittar på följande begagnade XC60 Momentum Advanced SE från 2018 ( Se bild ). Jag är osäker på vad som är ett rimligt pris, har aldrig köpt en Volvo förut och önskar era tankar om vad som är ett bra pris för denna. Bilen har gått 11000 mil och påställd 2019 ( modellår är 2018 ). Bilen har haft en ägare.

Uppskattar alla tankar kring pris och prestanda!
Volvo_XC60_modell2018_Momentum.PNG
Volvo_XC60_modell2018_Momentum.PNG (841.91 KiB) Visad 1043 gånger
#1477482
HitTheRoadJack skrev:Den verkar vettig utrustad med tom stämningsljus. Bra är inget soltak eller luftfjädring för krångelfria år. Verkar vara bara normal stereo High Performance (HP).
Så kan man se det men både soltak och luftfjädring höjer marknadsvärdet.
#1477500
Tja, en ny sån har ju ett listpris på 415´ idag. Med noll mil på mätaren, nybilsgarantier, förvisso utan metallic, utan BLIS (som inte går att få förtillfället) samt nya saftiga skatten... så är det väl upp till dig att bedöma om den är tillräckligt "billig" ?
Jag tycker själv att dessa lägg beggade XC60 är sjukt högt prissatta - men troligen säljs dom ändå
/M
#1477502
Du kan få vänta nån vecka eller två innan nån som köpt något liknande dyker upp och delar med sig av sina erfarenheter. Om du inte vill dela med dig registreringsnumret kan du ange nån motsvarande! Själv använder jag gärna Car.info appen som redovisar andra jämförelse objekt.
Vad har du kommit fram till?

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?