Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TommyHje
#1490401
Har säkert haft otur men som sagt är jag 54 år och haft många bilar under mina år och har även en A6 Allroad oxå idag och visst är det skillnad,men som jag skrev tidigare så tycker jag att nyare Volvo har blivit riktigt snygga och även "halv" trevliga inuti.
Var ju därför jag köpte denna bil,men men....Sen är ju smaken olika. ALLA kan ju inte köra tyskt,hur skulle det se ut.... :-D
av perhall
#1490417
TommyHje skrev:Har säkert haft otur men som sagt är jag 54 år och haft många bilar under mina år och har även en A6 Allroad oxå idag och visst är det skillnad,men som jag skrev tidigare så tycker jag att nyare Volvo har blivit riktigt snygga och även "halv" trevliga inuti.
Var ju därför jag köpte denna bil,men men....Sen är ju smaken olika. ALLA kan ju inte köra tyskt,hur skulle det se ut.... :-D
Hade två A6 Allroad förra modellen, var supernöjd, den sista körde jag parallellt med en XC60 T6 Recharge MY21. Gillade nog allroaden bättre. Men sen så hände följande att A6:an gick sönder mycket (den första och den andra), var extremt dyr att laga och så provade jag nya A6 laddhybrid och tyckte den va rätt trist, testade även Q8. Inte så pigg faktiskt trots 462 hk. XC60 T8 Recharge med nya drivlinan och Google m m och blev jag såld på, den går som en raket jämfört med båda Audi-laddhybriderna som jag provade. Återstår att se när jag kommer på nåt kul att byta V90:n mot, en diesel är inte så kul och såklart sämre än den sexcylindriga i allroaden
av TommyHje
#1490419
:-D Ja jag hade ju knappast köpt denna bil om jag var ute efter en "raket" kan jag säga!
Det är inte längre hk som styr mina val av bilar som det var när jag var yngre.

Comfort är absolut prio och sen ska ju em bil vara snygg och trevlig på alla sätt och även lite omkörnings möjligheter förstås!

/T
av Jörne
#1527349
Hej min 2018 xc60-T8 7.500mil visade Nivåreglering service erfordras. Nivåreglering fungerar dock som vanligt. Mechanum Malmö letade fel. 1795kr

Mätvärden: SUM-C110E13 Dämparsolenoid vänster bak. Generellt elektriskt fel. Öppen krets.

Arbetsbeskrivning: Mätt spänningen vid kontaktstycke C-Stolpe 94/514. OK spänning där. Ledningen från 94/514 till vänster stötdämpare bak tappar 2,4v. Kabelbrott i ledning. Rekommenderar byte av ledningsmatta bakaxel vänster sida.

Byte ledningsmatta (VO 31472323) 1316kr, arbete 4472kr totalt. 5073kr. Volvia försäkring tar det ej.

Får hoppas att det funkar sedan.

:-(
Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa g[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-De[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdate[…]

Det är inte reglervententilen på AC s[…]