Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trojlee
#1474994
Har keyless, när jag tvättar bilen så vill den kpsa upp sig. Öppna bakluckan osv vartefter man tvättar. Hur kommer man från detta? Tvättar vinterhalvåret på en gds hall så att lägga bort nyckeln blir svårt ....
av UnleashFusion
#1475002
tror med 99.9% att alla med keyless och som tvättar på gör-det-själv / utanför sitt hem lägger nyckeln vid mugghållaren(fickan/you name it).
Själv har jag aldrig haft keyless så bilnycklarna är antingen i fickan eller sitter kvar vid tändningslåset.
Användarvisningsbild
av js1
#1475027
Ja, lägg nyckeln i mittkonsolen. Är du nojig att den ska låsa ser du till att ha mobilen på dig så du kan öppna via den om olyckan skulle vara framme. ;-)
av perhall
#1475030
Har inget med Volvo att göra, alla bilar jag känner till bråkar om du tvättar och inte har nyckeln i fordonet... vid key less
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1475051
För en som inte har bil med "fot-sensor": Det räcker att lägga nyckeln i bilen för att inte bagageluckan ska öppnas av högtryckstvätten, om strålen prickar sensorn under stötfångaren?
Jag lägger alltid nycken i bilen för att den inte ska "blinka som en julgran" och låsa sig vid tvätt.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1475289
perhall skrev:Har inget med Volvo att göra, alla bilar jag känner till bråkar om du tvättar och inte har nyckeln i fordonet... vid key less
Nä, inte på min som har key less. Tvättar med nyckeln i fickan utan att bilen håller på och låser/låser upp. XC60 -17.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1475306
EbbevonVolvo skrev: mån 22 nov 2021, 17:45
perhall skrev:Har inget med Volvo att göra, alla bilar jag känner till bråkar om du tvättar och inte har nyckeln i fordonet... vid key less
Nä, inte på min som har key less. Tvättar med nyckeln i fickan utan att bilen håller på och låser/låser upp. XC60 -17.
Det är för att din bil har tryckknappar av den sorten som kom med S40/V50 2004, jag beställde detta på min V50 MY11.
Touchknapparna tål många gånger inte högtrycken utan att reagera...
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]