Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bempo
#1475461
Grymt irriterande för jag kommer inte på det förens bakluckan öppnas när jag spolar rent bilen och …. Visst ska man lägga nyckeln i facket men min nyckel ska jag ha koll på när jag är på allmänna platser som GDS tvätthallen. Skulle vilja se en möjlighet att tillfälligt koppla bort keyless. Hur svårt skulle det vara att programmera in en sån lösning? Jag ser ju helst att halvmiljonbilen fungerar som jag vill istf tvärtom.
Användarvisningsbild
av bem
#1475472
Volvo Cars kanske inte tror folk som har ganska nya Volvobilar (kanske i 1/2 miljonklassen) inte tvättar sina bilar i en gör det själv hall?
Så fel de nog har i så fall. Keyless kan kanske vara bra för det mesta men jag tycker inte det funkar så jättebra, allt för många situationer det inte funkar. Så det kunde lika gärna finnas möjlighet inaktivera Keyless om man vill det.
/Bo
av para
#1475476
Tesla har ”Car wash mode”. Ganska smart.
Användarvisningsbild
av arrebarren
#1476036
Jag lägger alltid nyckeln i mittkonsollen och låser bilen sen via volvo on call appen. Har funkat fint för mig i GDS-hallar utan några larm.
av x020377
#1476455
En annan metod är att aktivera Privat Låsning. Om jag transporterar cyklar på hållare på dragkroken så aktiverar jag alltid det, så inget händer så luckan börjar öppna sig och blir förstörd.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]