Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1471817
Hej i fredags paja min bil totalt under färd. Är en v60 t8 2020 med polestar utförande. Första som börja komma upp var att säkerhetsfunktionerna la av som kollitionsvarning m.m. men det värsta var att bromsarna funkade inte, kändes som man trampade luft och servon la av med. Som tur vad så var jag nästan hemma. Men var inte lätt att komma till parkeringen. Insåg sen att mycket mer inte funkade när jag stannat. Kunde inte öppna bagageluckan och ta ut hunden tex. När jag la i neutralen kunde jag inte byta växeln och lägga i handbromsen. Motorn gick inte heller att stänga av. Så ringde volvo assistans via knappen och de satte det som en prio eftersom motorn gick ej att stänga av och satt o håll foten på bromsen.
Undrar om det är för mycket teknik i dagens bilar. Lastbilar fixar man ju fel oftast bara man stänger av huvudströmmen.
Men att det blir så mycket fel samtidigt är ju väldigt farligt. Speciellt att bromsarna försvinner. Hade ju lätt kunnat hända en allvarlig olycka.
#1471936
Det låter allvarligt. Hoppas det inte finns risk det kan hända med andra Volvobilar. Man vill ju tro det inte kan hända så allvarliga fel som på din, men bevisligen kan det hända.
Hoppas allt löser sig och skönt höra inget hände med Er i bilen eller nån annan.
/Bo
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]