Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1470288
Upptäckte idag att jag inte längre har ett individuellt körläge. När försvann det? Måste ju ha skett på min bil när den var på service för ett tag sedan. Men när tog Volvo bort det? Varför? Tycker dessutom att det är ett alldeles för centralt bland inställningarna för att Volvo bara ska få ta bort det.

För det är väl inte bara hos mig?
#1470290
Vad har du för bil?

Min V60 var på service för nån vecka sedan och jag har det kvar.
#1470310
Finns inget individuellt körläge i min Googlebaserade bil (V90 T6 Recharge 2022), men jag har hört det finns i Sensusbaserade Volvo.
Inte kan väl Volvo tagit bort detta via en mjukvaruuppdatering på en bil som haft det? Det verkar ju helknas om så skett. Då vet man ju inte vad man blir av med om man uppdaterar bilens mjukvara och vem vill ha det så?
Vad har du för bil och årsmodell - XC60 B5 AWD som står i din signatur?
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
#1470320
GustavB skrev: ons 20 okt 2021, 21:20 Vad har du för bil?

Min V60 var på service för nån vecka sedan och jag har det kvar.
bem skrev: ons 20 okt 2021, 22:20 Finns inget individuellt körläge i min Googlebaserade bil (V90 T6 Recharge 2022), men jag har hört det finns i Sensusbaserade Volvo.
Inte kan väl Volvo tagit bort detta via en mjukvaruuppdatering på en bil som haft det? det verkar ju helknas om så skett. Då vet man ju inte vad man blir av med om man uppdaterar bilens mjukvara och vem vill ha det så?
Vad har du för bil och årsmodell - XC60 B5 AWD som står i din signatur?
/Bo
XC60 B5(Bensin) tillverkad hösten -20.
Tycker det är väldigt märkligt om 1. de tagit bort det 2. om det uppstått ett mjukvarufel som ger denna effekt.
#1470322
Primus skrev:Upptäckte idag att jag inte längre har ett individuellt körläge. När försvann det? Måste ju ha skett på min bil när den var på service för ett tag sedan. Men när tog Volvo bort det? Varför? Tycker dessutom att det är ett alldeles för centralt bland inställningarna för att Volvo bara ska få ta bort det.

För det är väl inte bara hos mig?
Inte så att det bara har bockats ur? När min var på service så blev det nollställt för mig, fick gå in i menyn och bocka och ställa in mina inställningar igen.
#1470326
Zanders skrev: ons 20 okt 2021, 23:17
Primus skrev:Upptäckte idag att jag inte längre har ett individuellt körläge. När försvann det? Måste ju ha skett på min bil när den var på service för ett tag sedan. Men när tog Volvo bort det? Varför? Tycker dessutom att det är ett alldeles för centralt bland inställningarna för att Volvo bara ska få ta bort det.

För det är väl inte bara hos mig?
Inte så att det bara har bockats ur? När min var på service så blev det nollställt för mig, fick gå in i menyn och bocka och ställa in mina inställningar igen.
Hmm, jag har inget minne av att man ska bocka i något. Måst kolla det. Eller var gör man det?
#1470447
magnik skrev:
coachen skrev: tor 21 okt 2021, 07:55 På min förvann lagrad profil. Fick göra en ny och då kunde jag skapa individual mode igen.
Exakt samma för mig, hade bilen på service för 2 veckor sedan och fick skapa profil och göra inställningar för individuellt körläge igen.
coachen skrev: tor 21 okt 2021, 07:55 På min förvann lagrad profil. Fick göra en ny och då kunde jag skapa individual mode igen.
Jamen då finns det ju hopp. Ska kolla imorgon eller i helgen.
#1470455
När jag hade min på service hamnade profilen i någon "gäst profil", trodde först att alla inställningar hade försvunnit

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]