Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bäckis
#1470265
Upptäckte idag ett skumt fel när jag drog ut körjournalen.
När jag summerar alla körda mil så får jag en helt annan summa än om jag tar utgående mätarställning minus ingående.
Det diffar på 15 mil i september och 8mil i augusti.
Det känns väldigt betryggande när man skickar in dessa till företaget....
Användarvisningsbild
av bem
#1470408
Finns inte ens en körjournal i min Volvo Cars app för min V90 T6 Recharge 2022. I min förra bil V70 MY14 fanns det i både Volvo On Call appen och Volvo Cars appen. Skall visst komma till Google-baserade bilar som min, när vet jag inte. Vad folk som behöver körjournalen i jobbet tycker om Google-baserade Volvo kan jag bara gissa vad gäller icke existerande körjournal i Volvo Cars appen.
Skumt problem du har med din Körjournal.
/Bo
Användarvisningsbild
av Bäckis
#1470475
Jag har också, vid två tillfällen, upptäckt att jag haft en resa från Stockholm och hem men ingen dit.
Bilen blev väl så glad att slippa vara där att den bara loggade hemresan :-D

Jag har mailat volvo, får de om jag får något svar.
av Laddstation
#1471991
Har nu identifierat ett tillfälle där resor inte reggats, och detta medför ju kostnader när det är tjänsteresor det gäller. Lär ta det med min AG och Volvo.

Eftersom jag rapporterar delat drivmedel anger jag totalkört och antal i tjänst så om det fattas i tjänst får jag betala en större procentsats av totala drivmedleskostnaden.

Det tillsammans med att jag när jag kan köra mer privat på el också på grund av det får betala mer av räkningen funderar jag på hur mycket det blir tillslut.

Nackdelen är att enda lösningen idag är att skriva separata reseräkningar och det medför ju massor av admin.

Får jag tillgång till en laddstation gratis på arbetsplatsen borde det jämna ut sig.

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]