Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1567704
RobK skrev: mån 15 jan 2024, 17:12 Hej!
Jag har fått exakt samma fel på min V60 CC 2020, 9600 mil. Kontaktade Rejmes för att höra vad det kan vara, de behöver göra en avancerad felsökning á 2195 kr per fel, dvs sammanlagt 4390 kr för bara felsökningen. Låter galet i mina öron.
Är det nån som har koll på om det kan vara dåligt stödbatteri som orsakar båda felen? Och som båda kan avhjälpas om man byter batteri? Och är det svårt att byta själv?
Tack på förhand.
Om inte annat skulle jag bara be dom byta batteriet, var samma för mig att dom sa att jag antingen betalar för felsökning och sedan batteribyte, eller skippar felsökning och endast bytar batteriet (mest rimliga är att batteriet är kasst).

Det är väl egentligen inte svårt att göra själv, men där är någon batteriövervakning som bör nollställas efteråt, verkstadssnubben gjorde det med datorn men går kanske göra själv på något sätt? Stödbatteriet är nära vindrutan under motorhuven, på verkstaden kopplade dom även bort ordinarie 12 volt batteri i bagageutrymmet under bytet.

Jag betalade 2030 kr för bytet hos bilia, varav hälften var för batteriet.
Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]