Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hullan
#1468628
Tänkte sätta stänkskydd fram på min V60 2019

Här är monteringsanvisningen:
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... (18-)/2019

Jag undrar om det inte borde räcka med att svänga hjulet? återigen så är det enbart fram jag ska sätta stänkskydd

Sedan blir jag inte riktigt klok på vad de använder för att göra det extra hålet? ser ut som något tandläkarverktyg? Är det något man sticker/trycker hål med?
av III
#1468634
Jag monterade nyss stänkskydd på min. Rätt trångt att komma åt utan att ha bort hjulet så jag gjorde det. Jag gjorde hålet med ett borr. Behövde ändå borra ett hål för ett nytt clips i framkant av plasttröskeln. Men med hjulet borta var det mycket enkelt.
av hullan
#1468636
Okej - då kanske jag ändå ska vänta med att få det gjort till nästa service. Har inte möjlighet att plocka bort hjulet hemma.

För visst har jag fattat det rätt att man ska vika undan innerskärmen och sätt dit ett clips som är typ gängat? och man behöver borra ett hål i skärmen för detta clips?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1468661
Sätt bits i en skiftnyckel om inte annat verktyg finns där det är trångt, går bra det me. Detta gör man på 15 min :)
av III
#1468666
hullan skrev: mån 11 okt 2021, 15:22 Okej - då kanske jag ändå ska vänta med att få det gjort till nästa service. Har inte möjlighet att plocka bort hjulet hemma.

För visst har jag fattat det rätt att man ska vika undan innerskärmen och sätt dit ett clips som är typ gängat? och man behöver borra ett hål i skärmen för detta clips?
Japp, men man får borra ett hål i framkanten på tröskeln av plast. I alla fall på min, en -21.
av III
#1468667
Micce1980 skrev: mån 11 okt 2021, 18:46 Sätt bits i en skiftnyckel om inte annat verktyg finns där det är trångt, går bra det me. Detta gör man på 15 min :)
Hade funkat perfekt om det inte var för att ett hål behövde borras.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1468677
III skrev: mån 11 okt 2021, 19:17
Micce1980 skrev: mån 11 okt 2021, 18:46 Sätt bits i en skiftnyckel om inte annat verktyg finns där det är trångt, går bra det me. Detta gör man på 15 min :)
Hade funkat perfekt om det inte var för att ett hål behövde borras.
Det behövs ej, har monterat på de sista 3 volvosarna hittills utan att borra, många till här borrar ej heller
;-)
av hullan
#1468731
Olika bud :)

Jag tror att jag avstår från att stå där med skägget i brevlådan och fördärva saker i desperation hemma på uppfarten. Får låta min PST göra det vid nästa service
Användarvisningsbild
av bem
#1468736
hullan skrev: tis 12 okt 2021, 10:24 Olika bud :)

Jag tror att jag avstår från att stå där med skägget i brevlådan och fördärva saker i desperation hemma på uppfarten. Får låta min PST göra det vid nästa service
Nog klokast så. Jag satt på stänklappar både bak och fram på min förra bil, V70 MY14, och det var busenkelt. Hade dock av hjulen för enklare tillgång och bättre arbetsställning.
/Bo

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]