Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1468896
Nä det där får vi nog släppa vidare till en "live" felsökning. Balansaxlarna verkar iallafall rimligt tysta.
#1472825
Hej!

Här kommer en liten uppdatering;

Bilen har varit inne hos två verkstäder. Den första verkstaden hänvisade till Volvo och Volvo i sin tur har felsökt i ett tidigt skede. De har inte hittat något ännu utan har enbart konstaterat att missljudet inte ska finnas där. En teori de har är att ljudet fortplantar sig in i kupén och att det kan bero på att någon genomföring inte sitter som den ska.

Jag har inte gått vidare med felsökningen eftersom garantin som följde med bilen inte täcker missljud. Jag vill istället få det till att det är ett ursprungligt fel som fanns där när jag köpte bilen, men att jag inte hann upptäcka det på provkörningen. Jag har inte varit i kontakt med bilfirman än, men de har försökt friskriva sig från fel på bilen i köpekontraktet och där står skrivet att bilen är köpt i ”befintligt skick”.

Vad tror ni om mina chanser att få bilfirman att stå för reparation med hänvisning till Konsumentköplagen?
#1472869
bem skrev: sön 10 okt 2021, 12:12

Kan vattenpumpen kanske föra väsen som bara hörs in i kupén?
Intressant tanke.
Kass lager i pumpen vars oljud fortplantar sig via värmepaketet in i kupen?

Prova att utesluta att det är så genom att sätta avtängningsklämmor på slangarna till värmepaketet?

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]