Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kantarell
#1467378
Såg en V60 igår med vandrande blinkers bak. Är det så på de nyaste eller var det kanske ett hembygge?
av jaronsso
#1467393
Låt oss hoppas att det inte är så på nya modellerna.
Det är det värsta jag vet.

Men de kan väl inte fått ut en ny modell än? Måste varit testbil eller nåt i så fall?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1467403
Det var inte en V90?
De har flytande blinkers bak från MY21.
Användarvisningsbild
av bem
#1467433
Så här ser det ut om nån undrar (från min V90 2022). Kanske kom redan på modellår 2021, har ingen aning men på min 2022:a finns det. Om det är över hela linjen av olika Volvomodeller numera vet jag inte. Har faktiskt inte tänkt på hur det ser ut där bak när jag blinkar. Jag får acceptera att blinkers vandrar så oavsett om jag gillar det eller ej. Mig kvittar det, ser väl OK ut men vanlig blinkers går lika bra för min del.
/Bo

av jaronsso
#1467620
bem/

Det ser ju helt OK ut och är ju knappt vandrande i mina ögon. Ute i trafik och i rörelse är det väl knappt så det märks och i synnerhet inte på lite håll.
Jag har faktiskt aldrig tänkt på att V90 sedan facelift har det, och då passerar jag hutlöst många V90 dagligen i och omkring Göteborg.

Det finns andra märken, typ Audi (?), som har betydligt mer utmärkande vandring. Den går väl både långsammare och är längre. Ser inte klokt ut om du frågar mig.
av magnik
#1470508
jaronsso skrev: ons 06 okt 2021, 08:15 bem/

Det ser ju helt OK ut och är ju knappt vandrande i mina ögon. Ute i trafik och i rörelse är det väl knappt så det märks och i synnerhet inte på lite håll.
Jag har faktiskt aldrig tänkt på att V90 sedan facelift har det, och då passerar jag hutlöst många V90 dagligen i och omkring Göteborg.

Det finns andra märken, typ Audi (?), som har betydligt mer utmärkande vandring. Den går väl både långsammare och är längre. Ser inte klokt ut om du frågar mig.
Låg bakom en igår, och i verkligheten upplevde jag 'vandringen' mycket tydligare än när jag såg videon här ovan. Personligen gillar jag det och hoppas det är samma på min XC60 som jag får nästa vecka... :-D
Användarvisningsbild
av V9097
#1470510
jaronsso skrev: tis 05 okt 2021, 08:33 Låt oss hoppas att det inte är så på nya modellerna.
Det är det värsta jag vet.

Men de kan väl inte fått ut en ny modell än? Måste varit testbil eller nåt i så fall?
Håller med, det ser bedrövligt ut. Tankarna far till ljusslingarna som hänger i fönstret på den lokala pizzerian.
Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?

Utsvängda byxor

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]