Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
#1466992
4DD59B44-E1D7-4828-9D99-74D8D0CA2AB5.jpeg
4DD59B44-E1D7-4828-9D99-74D8D0CA2AB5.jpeg (129.26 KiB) Visad 2195 gånger
ACDAF44F-B3B8-4B38-8976-DDDBCF2A23D1.jpeg
ACDAF44F-B3B8-4B38-8976-DDDBCF2A23D1.jpeg (113.69 KiB) Visad 2195 gånger
Jäkla knasigt nu i VOC.
Inget stämmer trots att man väntar och låter bilen skicka data.
Har laddat flera timmar, visar 38% och då borde den väl visa en sträcka på ett antal km?
Några minuter senare är laddningen klar, men fortfarande 38% och 0 km räckvidd.
Öppnar bilen, och laddningen är 100% och 35 km…
Ska man starta värmaren så får man röd text att det inte funkar. Testar många gånger, antingen har den inte startat eller plötsligt visar det att den startat för flera minuter sedan.
Det är verkligen under all kritik nu ett tag hur VOC funkar…
Användarvisningsbild
av bem
#1466999
Det är lika tokigt i min Volvo Cars app (f.d. Volvo On Call app). Laddninsstatus är helt uppåt väggarna, går aldrig lita på vad det visas i appen. Har slutat se i appen, jag vet ungefär hur lång tid det tar ladda fullt vid det här laget så enklare hålla reda på tiden. Vem vet, kanske Volvo en dag får ordning på detta, vi får hoppas. Nån tipsa mig använda Tibbers app istället för att se batteristatus men gick inte ansluta min Volvo för de hade problem med vissa 2022:or och appen sa de, så den funka inte på min V90 T6 Recharge 2022. De har en dialog med Volvo för att lösa detta.
/Bo
av SemiImbecille
#1467342
Tibber utgår ju från Volvos API, mao ser ut som i VOC, sist visade den 37% när batteriet i princip var tomt och hade börjat ladda så det hjälper tyvärr inte... men som sagt man vet ju ungefär hur lång tid det tar så...
av Laddstation
#1467860
Jag brukar "låsa" om min bil i appen när den visar fel som era (hela tiden) knappen för låsning syns inte men trycker man på pilen bredvid "låst" får i alla fall jag upp "lås" och klickar jag så går den igenom lås biten sen backar jag och nästan alltid är laddningsfaktan uppdaterad. Sjukt krångel men ibland vill man verkligen veta.
Användarvisningsbild
av bem
#1467883
Laddstation skrev: tor 07 okt 2021, 15:09 Jag brukar "låsa" om min bil i appen när den visar fel som era (hela tiden) knappen för låsning syns inte men trycker man på pilen bredvid "låst" får i alla fall jag upp "lås" och klickar jag så går den igenom lås biten sen backar jag och nästan alltid är laddningsfaktan uppdaterad. Sjukt krångel men ibland vill man verkligen veta.
Jag prova ditt "trick" två gånger men det hjälpte inte i min Volvo Cars app (jag har version 5.4.3), min laddstatus visar bara knas mest hela tiden, idag detta (se bilden nedan). Bilen är sen länge fulladdad men appen envisas med att den laddar fortfarande och batteriet bara laddat till 0%. :-)
Ibland är det rätt kul att kika vad appen hittat på för tokvärden, det är så knasigt det bara går att röra till det.
Enda säkra är att hålla reda på ungefär hur mycket som finns kvar i batteriet (typ 1/3, 1/2, 3/4) och sen sätta på laddning och så vet man sen av erfarenhet hur lång tid laddningen tar till fullt. Laddstatus i bilen funkar lite bättre men beräknad körsträcka i km kan man förstås inte lita på för det beror ju helt på hur man kör (hastighet, om kallt ute osv).
Jag har V90 T6 Recharge 2022.
/Bo
Bilagor
Laddstatus_VC-appen_V90-T6-Recharge-2022.PNG
Laddstatus_VC-appen_V90-T6-Recharge-2022.PNG (85.57 KiB) Visad 1893 gånger
av TotteT8
#1467909
Laddstation skrev: tor 07 okt 2021, 15:09 Jag brukar "låsa" om min bil i appen när den visar fel som era (hela tiden) knappen för låsning syns inte men trycker man på pilen bredvid "låst" får i alla fall jag upp "lås" och klickar jag så går den igenom lås biten sen backar jag och nästan alltid är laddningsfaktan uppdaterad. Sjukt krångel men ibland vill man verkligen veta.
Det tricket funkade för mig. Känns som en refreshknapp. Det borde dom bygga in som funktion 👌🏼
Användarvisningsbild
av bem
#1471506
Uppdaterade Volvo Csrs sppen häromdagen till version 5.6.0 men laddstatus visas inte nåt mer rätt nu än förr, tog nyss nedan bild som visar vad min app visar för knas trots bilen är fulladdad. Röd färg på batteriindikatorn (har alltid varit grön färg förr, även vid låg laddstatus) och räckvidden är helt uppåt väggarna med tanke på att batteriet är 100% laddat i verkligheten.
/Bo
Bilagor
44939C62-DCFE-4691-ADC8-AFFE0BD1A4DA.png
44939C62-DCFE-4691-ADC8-AFFE0BD1A4DA.png (94.18 KiB) Visad 1286 gånger

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]