Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrzona
#1467058
Kom på en sak till : bilen var inne på service 2 veckor sedan med en hel del noder som uppdaterades. Ev kan det vara nått nytt protokoll alt certifikat som uppdaterades men som inte propagerat ut rätt på Volvoservrarna? Nån annan som känner igen scenariot att problemen började efter bilen varit inne på service?
Användarvisningsbild
av ParMag
#1467122
Har haft problem i flera veckor nu och varit i kontakt med min ÅF som först sa att något problem fanns som snart skulle vara löst.
Kontaktade ÅF igen efter två veckor och skulle då få en bokad tid fem veckor bort Påtalade att detta är ett stort problem IOM att jag använder appen varje dag i tjänsten och fick då en bokad tid inom en vecka…
Bilen har rullat drygt 4500 mil och är av 2020 års modell. Nu börjar jag titta på andra fabrikat till nästa bil pga detta strul och tveksam service.
En stor bidragande orsak att jag valde bilen var just VOC.
Hoppas det löses snart.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av mrzona
#1467138
ParMag skrev: sön 03 okt 2021, 18:59 Har haft problem i flera veckor nu och varit i kontakt med min ÅF som först sa att något problem fanns som snart skulle vara löst.
Kontaktade ÅF igen efter två veckor och skulle då få en bokad tid fem veckor bortBild Påtalade att detta är ett stort problem IOM att jag använder appen varje dag i tjänsten och fick då en bokad tid inom en vecka…
Bilen har rullat drygt 4500 mil och är av 2020 års modell. Nu börjar jag titta på andra fabrikat till nästa bil pga detta strul och tveksam service.
En stor bidragande orsak att jag valde bilen var just VOC.
Hoppas det löses snart.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag gjorde en anmälan via appen till deras support och de löste mina problem på 6 timmar. På en söndag dessutom.
Mvh
Användarvisningsbild
av ParMag
#1467143
mrzona skrev:
ParMag skrev: sön 03 okt 2021, 18:59 Har haft problem i flera veckor nu och varit i kontakt med min ÅF som först sa att något problem fanns som snart skulle vara löst.
Kontaktade ÅF igen efter två veckor och skulle då få en bokad tid fem veckor bortBild Påtalade att detta är ett stort problem IOM att jag använder appen varje dag i tjänsten och fick då en bokad tid inom en vecka…
Bilen har rullat drygt 4500 mil och är av 2020 års modell. Nu börjar jag titta på andra fabrikat till nästa bil pga detta strul och tveksam service.
En stor bidragande orsak att jag valde bilen var just VOC.
Hoppas det löses snart.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag gjorde en anmälan via appen till deras support och de löste mina problem på 6 timmar. På en söndag dessutom.
Mvh
Hur gör man det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av mrzona
#1467169
ParMag skrev: sön 03 okt 2021, 20:03
mrzona skrev:
ParMag skrev: sön 03 okt 2021, 18:59 Har haft problem i flera veckor nu och varit i kontakt med min ÅF som först sa att något problem fanns som snart skulle vara löst.
Kontaktade ÅF igen efter två veckor och skulle då få en bokad tid fem veckor bortBild Påtalade att detta är ett stort problem IOM att jag använder appen varje dag i tjänsten och fick då en bokad tid inom en vecka…
Bilen har rullat drygt 4500 mil och är av 2020 års modell. Nu börjar jag titta på andra fabrikat till nästa bil pga detta strul och tveksam service.
En stor bidragande orsak att jag valde bilen var just VOC.
Hoppas det löses snart.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag gjorde en anmälan via appen till deras support och de löste mina problem på 6 timmar. På en söndag dessutom.
Mvh
Hur gör man det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Välj support tabben/knappen i appen. Välj kontakta oss och sedan kontakta oss via e-post.
Då öppnas ett förformaterat mail med alla de uppgifter de behöver. Beskriv ditt problem och skicka. De kommer svara inom kort dagtid.
Mvh
av Urbromo
#1467728
V60 2019 r_design diesel här, med android.

VOC har inte funkar för mig sedan början av september, så en månad nu! Varje gång jag skickar email till de får jag samma svar om driftstörningar och att det ska lösas snart. Ringde också flera gånger men är fortfarande på ruta ett.

Har provat allt möjligt med appen, även avregistrerat min bil och registrerat om den. Har förstås flera gånger också provat avinstallera och ominstallera.

Som många av er köpte jag bilen av en stor anledning för VOC. Men i princip känns det som att jag prenumererar på en service som inte funkar. :bored:

Varför funkar det hos andra och inte alla? Tips?
Användarvisningsbild
av bem
#1467768
Urbromo,
Det kan ju vara nån hårdvara i just din bil som gör att Volvo Cars (f.d. volvo On Call) appen inte funkar med med din bil? T.ex. trasig antenn på din bil.
Kanske mjukvaran i din Volvo behöver du uppdateras?
För fanns förr en funktion i VOC man kunde testa om det var nåt problem i bilen. Har du den funktionen och kan testa?
/Bo
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av bem
#1467875
Ladda batteriet fullt till att börja med. Då skall bilen inte gå i power safe i alla fall. Den har kanske gått i power safe för att batteriet har låg batterispänning (inte så mycket laddad f.n.). Jag körde diesel förr (V70 D3 MY14) och jag ladda batteriet rätt ofta på den. Jag kunde t.ex. inte ha bilen stående så många veckor obrukad (som det blev under värsta Coronan delvis för mig) för då blev batteriet urdraget. På vintern körde jag dieselvärmaren via Volvo On Call appen som den då hette och det tar rejält på batteriets kapacitet varje start av värmaren, så jag laddade ganska ofta på vintern. Hade en CETEK 7 amp. laddare jag ladda med, funka bra, och ladda med snöflingeläget (som man bör använda för AGM batterier som var i min bil).
/Bo
av Bempo
#1468914
Och hur får man fram fjärrstart eller värmaren på VOC? Med nya appen hittar jag inget sånt. Blir så förbannad på denna ”finess” som inte funkar. Just idag första morgonen med nattfrost och is på rutorna :(
Enligt supporten är det nåt fel som de jobbar på. Värdelöst, helt j-vla värdelöst
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom