Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Paglar
#1468919
Uppenbarligen problem med appen, jag kunde inte heller starta värmaren idag.
av jaronsso
#1468925
Samma problem här. Första gången för vintern den skulle användas.
Har ändå fungerat i min bil två vintrar mer eller mindre felfritt. Men idag gick det inte att varken starta bilen från appen, eller starta bara värmaren.
Stod bara "värmaren gick inte att starta", efter att appen laddat en lång stund.

Kontaktar supporten. Ju fler som gör det desto bättre antar jag.
av dabman
#1468938
Så fruktansvärt dåligt voc har blivit.
Samma problem förra vintern, hur svårt skall det vara att fixa detta återkommande problem?!

Noll premium på denna tjänst.
av III
#1468964
Jag har backat till gamla versionen.vey inte om det är stabilare , kanske det är, men då är det två olika rubriker, parkeringsklimat och fjärrstart. Mycket smidigare.
Användarvisningsbild
av Slasse
#1468967
Jag har också problem med VOC. Sedan en tid tillbaka. Det går inte att skicka kommandon som adresser osv till den. Surt.
Användarvisningsbild
av bem
#1468973
Man kan ju undra om det är i Volvos ände det kanske blir överbelastning när folk de första frostdagarna skall dra igång värmaren i sina bilar eller starta bilen via appen. Måste kolla om min bil blir uppvärmd via bränslevärmaren i eftermiddag när jag skall åka från jobbet strax efter kl. 17. Blir spännande att se om jag får åka i en kall eller varm bil. :-)
Hemma kan jag ha bilen ansluten till el (laddning) och då startar förkonditioneringen som det så vackert heter (värmen om kallt ute, eller kyla om varmt ute) på el så då kanske starten via Volvo Cars appen blir enklare, men vi får väl se imorgon bitti. Om bilen inte ansluten till el så startar bränslevärmaren istället i mitt fall.
Kommer ihåg när jag börja använda föregångaren Volvo On Call i dec 2013, det var strul då med titt som tätt. Dock på senare år tycker jag appen VOC funkade ganska tillförlitligt på V70 MY14 jag hade tidigare. På min V90 Recharge 2022 (Google Android Automotive baserad) är det inte mycket funktioner som kan strula för de är så få : Lås/Lås upp, se Laddstatus (på hybridbatteriet) och Klimat (starta Nu eller via timers). På bilar med Sensus är det mycket fler funktioner.

/Bo
av Hisingspaddan
#1469017
Jag kan inte heller starta värmaren via appen, vare sig direktstart eller via tidur. Får felmeddelandet 'värmaren kunde inte startas', och det verkar vara ett mjukvarufel eftersom värmaren inte försökte starta, utan felmeddelandet kom omedelbart.
Användarvisningsbild
av Slasse
#1469216
Jag har en svinbillig kinesisk AC kopplad till "internet" i mitt hus i Spanien. Innan jag lyfter från Arlanda så sätter jag på den via en app i telefonen. Den har ALDRIG misslyckas. Trots att den går över mobil till en server i Kina och sedan vidare till mina AC i Spanien via en GSM-koppling. Mina VOC har nog aldrig fungerat felfritt mer än en vecka på båda mina Volvos. Mer regel än undantag att man inte måste dubbelkolla om adressen gick iväg eller att värmaren startade.
av erikaeger
#1469853
Jag har fortfarande problem efter ett par veckor...skickade in ärende till supporten 1 oktober, och fick som svar att någon tekniker skulle kolla på just min bil. Svaret blev att det inte var några fel.
Idag gick det inte att starta (såklart, första dagen med frost) och jag har ringt supporten - fortfarande problem med deras servrar får man som svar.

Fortsätt skicka in felanmälan ni som har problem, så kanske de lägger prioritering på det! :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]