Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ParMag
#1470272
mrzona skrev:
ParMag skrev: sön 03 okt 2021, 20:03
mrzona skrev: Jag gjorde en anmälan via appen till deras support och de löste mina problem på 6 timmar. På en söndag dessutom.
Mvh
Hur gör man det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Välj support tabben/knappen i appen. Välj kontakta oss och sedan kontakta oss via e-post.
Då öppnas ett förformaterat mail med alla de uppgifter de behöver. Beskriv ditt problem och skicka. De kommer svara inom kort dagtid.
Mvh
Mailade dem via appen och fick nedanstående svar:

”Det finns dessvärre inget mer du kan prova, utan vi ber dig att avvakta.

Våra utvecklare undersöker fortfarande driftstörningen och förhoppnings kommer en lösning inom kort.

Prova gärna några funktioner i appen emellanåt och kontrollera om det fungerar.”

Jag hade fått en bokad tid för uppdatering av mjukvara och kontroll hos ÅF på en måndag, helt plötsligt började appen att fungera på lördagen.
Jag lämnade dock in bilen iaf och de hittade inga felkoder, dock en större uppdatering av mjukvaran hade utförts nämnde dem.
Det första som händer när jag kör ifrån ÅF är att Sensus meddelar mig att jag behöver uppdatera/ladda ner alla kartor för alla länder igen, detta håller fortfarande på sedan nån vecka tillbakaBildBild.
Så mycket uppdatering av bilens mjukvara verkar ej ha utförts, mer en reset av något verkar det somBild
Jag orkar nu inte kontakta ÅF igen så länge appen fungerar.
Det jag lärt mig nu är att Volvo blir nog inte nästa tjänstebil iaf när jag snart ska beställa nytt…


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Driftarn
#1470281
Bara lite info till ovanstående, i mjukvaruppdatering på Volvo ingår inte kartuppdatering. Dessa laddar du ner själv via Volvos support hemsida till ett usb eller om det är mindre uppdatering direkt via bilen.
Användarvisningsbild
av bem
#1470309
Driftarn skrev: ons 20 okt 2021, 20:36 Bara lite info till ovanstående, i mjukvaruppdatering på Volvo ingår inte kartuppdatering. Dessa laddar du ner själv via Volvos support hemsida till ett USB eller om det är mindre uppdatering direkt via bilen.
Är det samma procedur på Google baserade bilar tro med Google-kartan och uppdateringar för den?
För Senus-bilar har jag förstått nya kartuppdateringar (lite större) behöver tankas över på USB och ta in i bilen den vägen sen.
Jag har i och för sig OTA så viss uppdatering kan ju gå "over the air". Kanske allt?
Om nån vet vore det kul få veta, jag har en Googlebaserad bil sen 2 mån tillbaka (V90 T6 Recharge 2022).

/Bo
Användarvisningsbild
av Funk
#1470373
Google laddar ju kartan i realtid från nätet så den är alltid uppdaterad..

/Thomas
Användarvisningsbild
av coachen
#1470376
Angående start av parkeringsklimat så fick jag detta tips av supporten, har fungerat efter det.
"Du kan även prova att manuellt slå på förkonditioneringen i din bil under klimatvyn och sedan försöka att slå av den via appen. I vissa fall har vi sett att kunderna har återfått kontakten mellan app och bil"
av Capitano4
#1470488
Jag kan varken starta eller lägga i timer i appen. Får bara "Det gick inte att starta din Volvo på grund av ett tekniskt fel. Försök igen om en stund". Varit så i några veckor. Funkade i somras dock.
av DennisE
#1470489
Capitano4 skrev: fre 22 okt 2021, 08:55 Jag kan varken starta eller lägga i timer i appen. Får bara "Det gick inte att starta din Volvo på grund av ett tekniskt fel. Försök igen om en stund". Varit så i några veckor. Funkade i somras dock.
Min fungerade i morse för första gången på hela veckan. Otroligt störande.
av HeavyMetal
#1470655
Har fortfarande problem efter drygt en månad nu och en jävla massa samtal till supporten som säger att det är en driftstörning i Europa och dom håller på att lösa detta varje gång jag ringer! :mad:
Användarvisningsbild
av leiwi
#1470666
HeavyMetal skrev:Har fortfarande problem efter drygt en månad nu och en jävla massa samtal till supporten som säger att det är en driftstörning i Europa och dom håller på att lösa detta varje gång jag ringer! :mad:
Dom svaren är ju märkliga , klippet från Volvos statusida!!!
Namnlös.png
Namnlös.png (40.63 KiB) Visad 3216 gånger
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]