Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HeavyMetal
#1466162
pergrein skrev: mån 27 sep 2021, 15:11 Kan ni inte ändra till den gamla versionen av appen!?

Mvh
Per
Jag har provat men det hjälper inte!
Pratade med 3st arbetskollegor idag som det funkade för, men inte för mig konstigt nog. :-(
av pergrein
#1466170
Okej. Ja då är det bara vänta och se om dom får till driftstörningarna. :bored:

Mvh
Per
av III
#1466173
Prövade just med den gamla appen. Pillar lite i garaget, bilen på utsidan. Prövade starta värmare. Stod och tuggade länge. Rätt som det är står det, kan e ju starta värmare. Inget mera. Ändå gick värmaren igång. Så pålitligt.
Användarvisningsbild
av bem
#1466217
III skrev: mån 27 sep 2021, 21:30 Felanmälde till Volvo. Fått svar. Driftstörning som påverkar hela Europa. Tekniker arbetar med att lösa problemet.
Så underligt en driftstörning kan påverka hela Europa. Men kanske ligger utanför Volvos kontroll. Man får hoppas det finns redundans i Volvos miljö som hanterar tjänsten med tanke på vad viktig Volvo Cars appens tjänster kan vara för många.
Nu är det ju höst och vi som har bränslevärmare i Volvon vill ju kunna starta den direkt eller via timern i Volvo Cars appen, eller kunna starta bilen via appen.
/Bo
av mrzona
#1466974
Samma problem här. Inte bara problem med parkeringsvärmare utan med all kommunikation.
Provat på olika platser där jag parkerat och var i kontakt med min operatör , Telenor , för att se om deras nät , simkort mm var ok. Allt var OK från deras sida. Felanmält till Volvocars nu och inväntar svar.
Problemen började för 1-2 veckor sedan. :crying:
av HeavyMetal
#1467007
mrzona skrev: lör 02 okt 2021, 21:41 Samma problem här. Inte bara problem med parkeringsvärmare utan med all kommunikation.
Provat på olika platser där jag parkerat och var i kontakt med min operatör , Telenor , för att se om deras nät , simkort mm var ok. Allt var OK från deras sida. Felanmält till Volvocars nu och inväntar svar.
Problemen började för 1-2 veckor sedan. :crying:
Jag har fortfarande problem efter ca 2 veckor nu. Konstigt att för vissa funkar det och för andra inte? Gäller både iPhone och Android enheter!
av mrzona
#1467055
HeavyMetal skrev:[quote=mrzona post_id=<a href="tel:1466974" data-original-title="" title="">1466974</a> time=<a href="tel:1633203694" data-original-title="" title="">1633203694</a> user_id=76053]
Samma problem här. Inte bara problem med parkeringsvärmare utan med all kommunikation.
Provat på olika platser där jag parkerat och var i kontakt med min operatör , Telenor , för att se om deras nät , simkort mm var ok. Allt var OK från deras sida. Felanmält till Volvocars nu och inväntar svar.
Problemen började för 1-2 veckor sedan. :crying:

Jag har fortfarande problem efter ca 2 veckor nu. Konstigt att för vissa funkar det och för andra inte? Gäller både iPhone och Android enheter!
Jag antar att det rör vissa modeller och varianter. Appen kommunicerar ju inte med bilen utan går via VolvoCars servrar på connected cars. Antar att de har problem med de delar som skall kommunicera med våra modeller. Om det är databaserna , olika kluster eller interface problem kan man undra över. Verkar inte vara nått som gick att fixa över en natt iallafall:)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]