Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1470765
HeavyMetal skrev: lör 23 okt 2021, 20:45 Någon som vet vad jag skall göra med detta problem förutom att ringa supporten stup i kvarten som skyller på server problem hela tiden?
Prova kontakta Volvos Customer Care Center, har jag gjort en gång för att rapportera saker som inte funkade i appen:

[email protected]

Skriv detaljerat med skärmbilder från din mobil och klistra sen in det i mailet så det blir kristallklart för mottagaren vad som inte funkar. Då har du även svart på vitt att du felanmält och du bör få ett svar också och kanske problemet löses fortare den vägen in med problemet. Vem vet.

/Bo
av Ronne
#1470828
coachen skrev: tor 21 okt 2021, 14:53 Angående start av parkeringsklimat så fick jag detta tips av supporten, har fungerat efter det.
"Du kan även prova att manuellt slå på förkonditioneringen i din bil under klimatvyn och sedan försöka att slå av den via appen. I vissa fall har vi sett att kunderna har återfått kontakten mellan app och bil"
Tack för tipset. Efter 2 månader utan kontakt så funkar det. XC60 My20
/Ronne
av MBjerner
#1470893
Jag kan fjärrstarta dieselvärmaren men inte fjärrstarta bilen. Den har precis varit in på service och innan det funkade det. Det blir en röd text direkt när jag försöker fjärrstarta motorn. Har provat både med nya och gamla appen, tur att man inte betalar för VOC....
Användarvisningsbild
av bem
#1470901
Man skulle vilja se hur Volvo testar att appens funktioner funkar på olika årgångar av Volvobilar och olika telefoner och Operativsystem i dessa.
I min tidigare bil, V70 MY14, funka Volvo On Call rätt bra och stabilt. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om Volvo Cars appen med min V90 T6 Recharge 2022 med Google Android Automotive i. Men det kan ju bli bättre, när är det ingen som vet. Det jag gör är att kolla regelbundet om nån ny version av appen kommit, som kan vara bättre. Har kommit en eller två versioner sen jag börja köra med min V90 T6 Recharge 2022:a den 21 aug 2022. Inga nya funktioner (finns bara tre än så länge), men annars inga förbättringar, t.ex. Laddstatus visas sällan korrekt. Start av värmaren går ibland. Jag räknar kallt med att sätta mig i kall bil i vinter när jag åkt skidor. Det som funka så bra i förra bilen att starta värmaren via appen direkt eller via timer. Blev bortskämd med det.
/Bo
Användarvisningsbild
av Slasse
#1471100
HeavyMetal skrev:Äntligen funkar det igen med nya app-versionen 5.6.0 i min iPhone! ( Ta i trä) :-D
Jag fick en taklucka på min bil i nya appversionen. Min app verkar också fungera nu.
Användarvisningsbild
av bem
#1471197
Slasse skrev: tis 26 okt 2021, 14:23
HeavyMetal skrev:Äntligen funkar det igen med nya app-versionen 5.6.0 i min iPhone! ( Ta i trä) :-D
Jag fick en taklucka på min bil i nya appversionen. Min app verkar också fungera nu.
So far so good. Installera nya versionen 5.6.0 under tisdagen och än så länge verkar allt funka (de få funktioner som finns för Google Android Automotive baserade bilar som min).
Ja taklucka (panoramatak) finns på min bilsymbol också nu på appens huvudsida. Stämmer in på min bil för jag har panoramatak på min V90 T6 Recharge 2022.
/Bo
av RechargeT8
#1471199
Allt verkar fungera för mig också, stör mig dock lite på att dom flyttade laddkabeln från framskärmen till tanklocket :-) en småsak jag vet men den satt ju på rätt ställe för några appversoner sen.
av Capitano4
#1471553
Capitano4 skrev:Jag kan varken starta eller lägga i timer i appen. Får bara "Det gick inte att starta din Volvo på grund av ett tekniskt fel. Försök igen om en stund". Varit så i några veckor. Funkade i somras dock.
Nu funkar allt efter App Store uppdateringen. T.o.m att sätta timer funkar via appen!
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
#1471623
bem skrev:
Slasse skrev: tis 26 okt 2021, 14:23
HeavyMetal skrev:Äntligen funkar det igen med nya app-versionen 5.6.0 i min iPhone! ( Ta i trä) :-D
Jag fick en taklucka på min bil i nya appversionen. Min app verkar också fungera nu.
So far so good. Installera nya versionen 5.6.0 under tisdagen och än så länge verkar allt funka (de få funktioner som finns för Google Android Automotive baserade bilar som min).
Ja taklucka (panoramatak) finns på min bilsymbol också nu på appens huvudsida. Stämmer in på min bil för jag har panoramatak på min V90 T6 Recharge 2022.
/Bo
Jag fick tyvärr ingen taklucka på min
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]