Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
#1465646
Hej,

Ni som har fått leverans av era MY22, har ni kvar scrollen för drive modes? Tänker framförallt på TE.

Om inte, hur ändrar ni drive modes, är det via menyn även på Sensus som på Google?
Användarvisningsbild
av Zanders
#1465654
Urgh.. Vet att XC40 har en fysisk knapp vid volymkontrollen som ändå funkar ok.. Känns bökigt att behöva ändra i menyn. Ligger valet "till vänster" vid Hold/Charge? Kör en T6 TE -20 idag men är sugen på att beställa en ny med det nya batteriet & motor men blir tveksam pga avsaknad av scroll, BLIS m.m
av HeavyMetal
#1465680
Zanders skrev: fre 24 sep 2021, 22:59 Urgh.. Vet att XC40 har en fysisk knapp vid volymkontrollen som ändå funkar ok.. Känns bökigt att behöva ändra i menyn. Ligger valet "till vänster" vid Hold/Charge? Kör en T6 TE -20 idag men är sugen på att beställa en ny med det nya batteriet & motor men blir tveksam pga avsaknad av scroll, BLIS m.m
XC40 fysiska knapp är grymt bra då man kan enkel/dubbel/trippelklicka på knappen direkt till valt körläge utan att behöva scrolla fel. :-)
Användarvisningsbild
av Zanders
#1465923
HeavyMetal skrev:
Zanders skrev: fre 24 sep 2021, 22:59 Urgh.. Vet att XC40 har en fysisk knapp vid volymkontrollen som ändå funkar ok.. Känns bökigt att behöva ändra i menyn. Ligger valet "till vänster" vid Hold/Charge? Kör en T6 TE -20 idag men är sugen på att beställa en ny med det nya batteriet & motor men blir tveksam pga avsaknad av scroll, BLIS m.m
XC40 fysiska knapp är grymt bra då man kan enkel/dubbel/trippelklicka på knappen direkt till valt körläge utan att behöva scrolla fel. :-)
Jag gillar ändå scrollen men knappen känns definitivt som ett godkänt alternativ. Att behöva gå in i menyn varje gång känns tyvärr betydligt bökigare..
av Lövet
#1465932
Skulle den inte vara kvar på Recharge men försvinna på övriga?
Användarvisningsbild
av Zanders
#1465935
Inte hört eller läst något om det någonstans men skulle det stämma hade det ju vart riktigt fint! Då är det bara BLIS jag behöver gräma mig över
av Lövet
#1465940
Zanders skrev:Inte hört eller läst något om det någonstans men skulle det stämma hade det ju vart riktigt fint! Då är det bara BLIS jag behöver gräma mig över
Det står i en annan tråd på forumet. Bensin och diesel blir av med reglaget, hybrider behåller.
av Lövet
#1465946
Då stod det fel där då :(

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]