Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
#1469279
bem skrev: lör 02 okt 2021, 23:58 Pellix,
Har du en 2022:a XC60? Om ja så skall den ha möjlighet till uppdatering over the air (OTA). Och den skall ha ”Smart energifördelning med hjälp av Google Maps”.
/Bo
Krävdes en total uppdatering av mjukvaran vid åf.
Nu finns och funkar det!
Fick även sänkning av luftfjädringen vid parkering, det saknade jag också.
Min bil var nog tidig och inte riktigt färdig när den släpptes ut :-)
Användarvisningsbild
av Pellix
#1469280
bem skrev: ons 29 sep 2021, 09:48
Rullis skrev: ons 29 sep 2021, 07:16
Pellix skrev: tis 28 sep 2021, 22:04 De verkar även ha tagit bort möjligheten till det individuella läget.
Även inställningen för att behålla eller ladda batteri är i menyn, och eftersom kopplingen mellan inställd gps-rutt och el-optimering inte verkar finnas längre så kör bilen helt slut på el dirket om man inte går in och väljer ”behåll” el. Trist försämring.
Gäller MY22 med android auto.
Det stämmer inte. Åtminstone inte på XC60. Min -22 planerar och optimerar batteriförbrukning när jag har en destination inställd i Google Maps. Det syns en liten ikon med en blixt och en kurvig väg bredvid batteriet när denna funktion är aktiv. Jag tror dock man måste ha körläget Hybrid aktiverat.
Rullis,
Denna funktion som Volvo kallar "Smart energifördelning med hjälp av Google Maps" finns även på min V90 T6 Recharge 2022 med Google Android Automotive infotainment systemet. Funkar i körläge Hybrid, precis som du nämnde.
Står mer om det i länken nedan för V90 Recharge 2022 (finns motsvarande sida med samma innehåll för XC60 Recharge 2022):

https://www.volvocars.com/se/support/ma ... oogle-maps

/Bo
Funkar nu efter en uppdatering av mjukvaran! 👍
av Kenneths
#1497031
Jag tycker det är underligt att inte Volvos antispinnsystem inte automatiskt stängs av i off road läget!!! Stänger man av den manuellt blir framkomligheten betydligt mycket bättre.
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]