Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1464505
EbbevonVolvo skrev: lör 18 sep 2021, 23:08
Micce1980 skrev:La faktiskt en beställning då när vi skrev här från Wipers, idag fanns de att hämta ut , snabbt var det :-)
Ja, jag brukar också handla där. Körde med wipers egna rätt många byten, tills jag fick en uppsättning som bara höll två månader. Sedan studsade dom över rutan. Började köpa Bosch därifrån istället. Och ja, dom håller mycket längre, för mig i alla fall. Dom har blixtsnabba leveranser!! :-)
Ja, har kört på deras egna på alla bilar sedan 2013 och brukar byta var 12:e till 18:e månad. Denna gång efter 18 och de har fungerar bra nu med. Fick med en uppsättning som ej lirade men fick nya gratis inom 48h där med ;-) Provar faktiskt Bosch denna gång eftersom många är så nöjda här så får vi se :-)
av Primus
#1464538
Bra att det finns alternativ och tack för olika tips! Jag var och är nog mest sur och överraskad över att man 2021 kan hålla på med ett sådant resursslöseri att man har en kryssrutan vi service för byta av hela klumpen. Här borde ett hållbarhetstänkande slå till.
#1464697
Primus skrev:Bra att det finns alternativ och tack för olika tips! Jag var och är nog mest sur och överraskad över att man 2021 kan hålla på med ett sådant resursslöseri att man har en kryssrutan vi service för byta av hela klumpen. Här borde ett hållbarhetstänkande slå till.
Hehe då ska du se alla emballage till exempel alla affärer som finns i köpcentrumen får, jösses vad det kastas emballage som plast och kartong innan varorna kommer in i butikerna. Man skulle satsat på att tillverka plast helt enkelt för det finns ingen hejd, sen ska vi slutkonsumenten batala 7kr för en kasse när butiken kastar flera ton plast i kvartalet ;-)
av Primus
#1464751
Micce1980 skrev: sön 19 sep 2021, 21:42
Primus skrev:Bra att det finns alternativ och tack för olika tips! Jag var och är nog mest sur och överraskad över att man 2021 kan hålla på med ett sådant resursslöseri att man har en kryssrutan vi service för byta av hela klumpen. Här borde ett hållbarhetstänkande slå till.
Hehe då ska du se alla emballage till exempel alla affärer som finns i köpcentrumen får, jösses vad det kastas emballage som plast och kartong innan varorna kommer in i butikerna. Man skulle satsat på att tillverka plast helt enkelt för det finns ingen hejd, sen ska vi slutkonsumenten batala 7kr för en kasse när butiken kastar flera ton plast i kvartalet ;-)
Jo resursslöseriet är ett gissel. Och då undviker jag att nämna själva bilen.. ;-)
Användarvisningsbild
av js1
#1467039
Får mig att tänka på ett samtal jag överhörde mellan en kund som skulle hämta sin bil (förmånsbil) efter service och kundmottagaren.

- Dina torkarblad är dåliga, dom lämnar ränder på rutan.

- Hm, vad konstigt, dom är ju nya.

- Ok, när bytte du dom?

- I förrgår……

Blir ju ganska pinsamt 😳 (Det var inte Hos Volvo utan Skodaverkstaden)
S/V60 Polestar utan taklucka

Jag har inte själv kört fyran i Polestar[…]

V70 motor till 850

Det är inte förens runt -00 när 140[…]

740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney