Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1464042
Har sett i andra trådar att det är problem med att ladda iPhone 12 på den induktiva laddningsplattan i Volvo och så även på min. Haft bilen inlämnad och min PST visste inget om det.

Någon har hört om detta går att lösa? Laddplattan är ju värdelös för min familj i alla fall.
#1466330
Det här hade jag missat. Min laddplatta orkar inte ladda mer än 5-10% på min iPhone 12, oavsett hur länge den står. Har kört i 2h utan att den klättrat över 60%, det blir bara en massa värme istället.

Är det här något som kan åtgärdas alltså? Jag trodde det berodde på att laddplattan helt enkelt var värdelös. Varför kommer inte denna uppdatering OTA?
#1466507
Jag kan bekräfta att efter en uppgradering av mjukvara så fungerar det igen (tidigare så fick jag felmeddelande bara på iPhone12). Men den är sjukt långsam och min iPhone 12 blir väldigt varm så jag tror inte problemet är löst öht.
#1466648
DennisE skrev: tor 30 sep 2021, 14:32
Rullis skrev: tor 30 sep 2021, 12:39 Vad synd, då är det nog helt enkelt så att laddplattan är värdelös.
Ja värdelös och värdlös! Fungerar på privata telefonen men kanske inte med jobbtelefonen. Känns som ett bra läge för mig :-)
Fungerar den olika bra för olika telefoner?

Jag har inte fått något felmeddelande på min iPhone 12, utan har bara upplevt att den inte klarar av att ladda mer än 5-10%. Jag antog att det skulle vara samma problem med alla telefoner. Men den fungerar bättre för dig?
#1466708
TommyP86 skrev:Är väl nåt med magsafe, eftersom det kom med 12.
Kanske men mina äldre laddare här hemma fungerar utan problem. Men det kanske är mer intelligens i en som ska sitta i en bil med tanke på all kringliggande utrustning?

Reparationer på burk ska du hålla di[…]

Fick detta svar idag på mail. När det […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]